Dubbel träning

I söndags träffade vi Linda på Stadion för att springa löptestet. Vi körde det damallsvenska. 35-40. Jag skötte som vanligt tiden, Linda räknade sträckorna och Jimmy bara sprang. Det kändes väldigt bra och vi alla klarade det. Skönt för Linda som har varit sjuk.

Hem och äta lite och sen var det dags för fotbollsträning. Vi var lika många som vi brukar. Först 10 stationer och tre varv. Jimmy hade några nya övningar. Många med armar och mage. Själv orkade jag knappt och fick vila i en del övningar. Claudio och jag körde igen och han fick stryk på några stationer. Fyspasset avslutades med en bonus. Knäböj med jägarvila. Fyra varv som avslutades med en spurt. Vi spelade sista stunden. Den här gången blev det två väldigt jämna lag. Själv började jag att stå i mål och lyckades hålla nollan. Annika var farligast. Ett friläge räddade jag och de andra två prickade hon stolpen. Matchen svängde fram och tillbaka. Ellen visade målform. Hampus hade grym teknik och avgjorde med en klack. Gladast var Claudio. Tur att han fick vinna, dock med lite fusk. Fasthållningen av Kajsa var svår att missa...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0