Fotbollsträning

Inte lika kallt som i måndags, men lite vind gjorde att det kändes nästan lika kallt. Vi var 19 stycken. Uppvärmningen var utan boll i början. Löpningar runt koner och det gällde att vara samspelta. I slutet kom bollen in. Vi spelade sen på stor plan med två tillslag och det gällde att ta emot bollen på andra sidan något av de fyra målen. Vi övade sen omställning från anfall till försvar. Vi startade tre och tre från varsitt mål. Det ena laget anföll och när de avslutat eller bollen var död, så kom ett nytt lag in och det gällde att försvara. Kul övning och det blev inte mycket vila. Vi hade sen en skottövning. Man tog tre avslut i tre olika lägen. Första gången lyckades jag sätta alla och sista bara volleyn. Sandra fick jobba hårt. Det blev en del väntande, men man ska väl inte klaga på att vi är så många. Vi avslutade träningen med spel. Den här gången slapp jag göra mål på Sandra. Nu fick vi hål på motståndet, men Sandra höll nollan igen trots att det andra laget pressade på bra. Efter träningen fick jag ett nytt pris för mina 200 matcher av Hasse. Väldigt snällt. Den här gången har jag i alla fall lyckats få hem priset utan att det har gått sönder!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0