Helgen!

I lördags morse hände en mycket märklig sak, när jag cyklade till jobbet. Underställ för första gången och halsduk över hela ansiktet, för att slippa frysa i de 12 minus som termometern visade. Jag cyklade ganska snabbt. Efter Persborg hör jag en mansröst skrika precis bakom mig. Hade inte sett någon och visste inte var han kom ifrån. Jag hörde inte vad han sa och vände mig om. En meter från mitt bakhjul står en dvärg upp och cyklar i max på sin lilla bmx. Jag blev väldigt rädd, för det var inte vad jag var beredd på att se. Han fortsatte prata och sa. Vänta, vänta. Stanna. Jag fortsatte cykla snabbt och sa att jag hade bråttom till jobbet. Han började då sacka efter och frågade anfått var möllan låg. Jag pekade åt andra hållet och cyklade vidare till jobbet. En mycket konstig händelse för att vara klockan halv sju en lördag morgon.

På kvällen kom Tobbe och vi åt mat här hemma. I kylan gick vi sen till KB för att se Takida. Det blev en ganska lång väntan, innan de började spela. Konserten var bra och jag kände igen alla låtar utom en. Tack Jimmy för den julklappen!

Igår jobbade jag min sista dag, innan friveckan. Hade jag inte jobbat skulle jag varit AD på matchen LdB FC - Kristianstad DFF. Tråkigt att missa det, för det hade varit kul att döma tillsammans med Jenny Palmqvist.

Jimmy höll i vår fysträning. Lite konstig känsla att han var där, när inte jag var det. Hoppas han skötte sig och att alla blir riktigt vältränade. Han var lite stolt när han kom hem, för han hade lyckats göra mål när de spelade i slutet!:) Fick höra av Claudio att vi får fem nyförvärv till. Riktigt skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0