Fotboll

I onsdags var det dags för fotbollsträning igen. Kroppen var inte helt återhämtad, men det kändes ok. Det kändes som vi var lite folk, men ändå 16. Vi började med en uppspelsövning från målvakt. Bra att öva in sådant, så alla vet hur man ska ta löpningar och hitta folk. Vi fortsatte med pass, volley, bröst-volley och nick, två och två runt planen. Claudio delade in oss fyra och fyra. På en plan gällde det att hålla i bollen och på den andra skulle man göra mål i små mål. Vi hittade varandra bra, men det är roligast attt spela med mål. Vi spelade sen på stor plan. Själv hamnade jag som yttermittfältare eller blev mer som ytterback, då Annika var på min kant. Bra spel. Efter ett tag bytte jag med Tilda och var målvakt. Ett insläppt mål, men inte så många räddningar heller. Vi avslutade träningen med löpningar. In och ut runt en cirkel. Alla kämpade på bra. Tyvärr dök inte fotografen upp från tidningen. Tråkigt jag som hade lagt ner så mycket tid på att fixa mig...

Match på söndag hemma mot Uppåkra kl 13. Ska bli riktigt skoj att spela igen. Laget är nästan detsamma som sist, men några borta och några tillkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0