Morsdag

Igår på eftermiddagen var vi och firade Jimmys mamma och mormor på Olivera's i Lomma. Det var fint väder, men lite kallt i vinden. Vi åt trerättersmiddag. Till förrätt åt jag sparris med tryffelsås, rucculasallad och ost. Oxmedaljongerna såg riktigt goda ut också. Till varmrätt valde jag sjötunga, medan vissa åt kalvinnerfilé. Efterrätten kunde man välja mellan cremebrulee och vaniljpannacotta. Själv tog jag det sista med passionsfruktsås ovanpå och det var ritkigt gott. Efter maten var vi riktigt mätta och då åkte vi vidare till Dalby. Jimmys morbror och hans fru Margareta har flyttat till ett nytt hus. Det var väldigt ljust och fint. Margareta hade gjort en jordgubbstårta och en kladdkaka. Nu kom även Henrik med Ebba och Julia. Trots att jag fortfarande var väldigt mätt, fick jag plats med både tårta och kladdkaka. Efter det blev jag väldigt trött och vi åkte hem vid halvsjutiden. Jag sov en stund och tittade sen på Mästarnas mästare.

Jimmy, Margit, Leif och BosseVarmrättEfterrättSka bli gott med efterrätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0