Mycket fotboll!

Igår var jag först i Helsingborg och dömde Svenska cupen. Riktigt härligt väder och en bra gräsplan! Eskilsminne DIF - IF Limhamn Bunkeflo. Förra året dömde jag en DM-semifinal mellan dem, som avgjordes först i förlängning. Igår var det två spelande lag och båda lagen tryckte till i närkamperna. LB07 tog tidigt ledningen och utökade till 2-0 precis innan pausen. I andra halvlek kom ganska tidigt 3-0 och i slutet 4-0. Det blev mycket löpningar, eftersom det blev många snabba spelvändningar i matchen. Första matchen i riktig värme och det kändes.

När jag kom hem, åkte jag inlines till Malmö IP och tittade på LdB-Umeå. Jag trodde det skulle bli en jämn match, men Malmö ville annat. 4-0 i pausen, efter fyra nästan likadana mål. I andra halvlek fortsatte Malmös fina spel och matchen slutade 7-1. Jag trodde på en jämn match, men Malmö var alldeles för bra för Umeå igår. Kul match att titta på med många mål och fina prestationer. Anja Mittag gjorde 4 mål!

På kvällen blev det 12,5 km på Jimmys racer. Med cykelskor för första gången. Jimmy hade sagt att jag skulle vara försiktigt, när jag gick av. Själv hade jag mer problem att få på skorna, men när det väl gick så funkade allt smidigt. Får se om jag övertar Jimmys skor och han köper nya eller om jag köper nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0