Rödeby AIF - Vittsjö GIK

I tisdagskväll åkte jag upp till Rödeby (Karlskrona), för att döma en match i omgång 3 i Svenska cupen. Jag hämtade upp Ola och Per-Ola i Karlskrona. Rödeby (div 2) tog emot damallsvenska Vittsjö. Första gången jag är domare för ett damallsvenskt lag, tidigare har jag bara varit AD i träningsmatcher och Svenska cupen. Klubben hade gjort ett jättefint arrangemang och en kille sjöng den svenska nationalsången väldigt fint innan matchstart. Det var runt 500 personer som var och tittade. Vittsjö tog ledningen med 0-1 med kvarten kvar av första halvlek, men i slutet kvitterade Rödeby på ett friläge. I andra halvlek hade Vittsjö väldigt mycket boll, men hemmalaget försvarade sig bra. I slutet gjorde Rödeby 2-1 på en hörna och resten av matchen stod publiken upp och applåderade sitt lag. Efter slutsignalen utbröt ett väldigt högt jubel. Inte ofta det är sådan stämning på dammatcher!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0