Träning

När jag vaknade på eftermiddagen, tänkte jag först inte träna. Halsonten har försvunnit, men istället har jag blivit täppt i näsan. Eftersom Jimmy skulle hålla i fys på slutet och jag inte kan träna på torsdag, så bestämde jag mig ändå för att åka dit. Vi var inte lika många som vi brukar (15 stycken), men en del hade ju spelat match söndag och måndag. Vi började träningen med att passa mellan varandra i en yta två och två. För att bli jämnt antal, så var Jimmy med. Efter varje övning bytte vi partner. Vi körde volley, lår-volley, bröst-volley och nick. Sedan joggade vi två varv runt planen och körde passningar mellan oss. Vi spelade sen med två väggar. Tre mot tre. Det blev stundtals jobbigt att jaga, eftersom man var två mindre. Målvakterna gick ifrån och vi körde tre mot tre med en joker. När Claudio sa till så skulle det laget som inte hade boll över till den andra ytan och ta bollen. Vi spelade sen med stora mål, tre mot tre. Ett lag slog en skottpassning över till andra laget och det gällde att göra mål. När det blev mål, bollen var död eller målvakten fångat bollen med händerna, så bytte vi spelare. Vi avslutade med spel åtta mot åtta. Det var bra tempo och för det mesta bra spel under övningarna. Efter träningen hade Jimmy fys. Bara sju minuter, men det blev jobbigt. Vi skulle göra sju burpees och sju fällkniven och det skulle göras om och om igen. Alla kämpade på bra! Nästa tisdag kommer Jimmy igen och kör med oss.

Kul träning med mycket spel!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0