Sockerbelastning

Idag var jag hos barnmorskan klockan 8 tillsammans med en annan i föräldrargruppen. Hade hört att det skulle vara väldigt äckligt att dricka sockerlösningen, men jag tyckte det var gott. Med några droppar citron, så smakade det sportdryck. Sen blev det till att vänta. Efter en timme var jag inne och kollade blodprov, mätte magen och lyssnade på hjärtat. Blodtrycket var lite högre, men annars var allt bra. Magen hade växt tre centimeter och var nu 26 cm. Jag har gått upp tio kilo. De hade svårt att höra hjärtat för det var bara ljudet från navelsträngen som hördes, men när det väl kom så lät det som en galopperande häst. Först var det på 158 slag per minut, men det sjönk snabbt till 148. De trodde att de stressat barnet lite, när de letade så länge. Jag väntade en timme till och kollade sen blodvärde och sockerhalten i blodet. Blodvärdet var 115 och var ungefär det samma som sist. Sockret var lågt och låg på 5,0. 8,7 var gränsen till diabetes. Hon undrade om jag hade mat med mig, men jag sa att jag hade nära hem. Kände mig nästan lite yr när jag kom hem, men det blev bra efter lite frukost.
 
Jag var sen iväg och växlade pengar till imorgon. Pappa kom förbi med fika och en resväska med saker till Mikael. På eftermiddagen var jag och Jimmy på bankmöte och kollade upp lite om lån, så att vi kan kolla lite på hus. På kvällen blev det vattenjympa för gravida. Riktigt bra pass och bättre musik. Bra fart på de flesta låtarna, så att man fick upp flåset. Det hade blivit varmare i vattnet igen, så att man slapp tycka att det kändes lite "kyligt".
 
Nu åker jag till Zürich om några timmar. Ska bli roligt att se hur min bror har det!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0