Akuten

Malva har blivit väldigt stabil i benen och gillar verkligen att stå och titta sig omkring när man håller i hennes armar. Balansen är ju inte den bästa och igår på kvällen knakade det till i hennes högra arm. Hon skrek och var ledsen en liten stund. Senare verkade allt bra, förutom att hon inte rörde sin arm. Vi gick och lade oss och hon sov som vanligt. När jag matade henne vid två och sex, så märkte jag att hon fortfarande inte rörde sin högra arm. Den vänstra handen var som vanligt i munnen, medan den högra armen låg vid sidan, nästan som att den var förlamad. Hon verkade inte ha ont, när jag rörde den, men hon ville inte röra på den själv. Jimmy ringde sjukvårdsupplysningen. De sa att det nog var armbågen och de tyckte vi skulle åka till akuten. Jag och Malva gick dit vid åttatiden på morgonen. Vi kom snabbt in i ett rum och fick vänta där en timme. Under tiden såg jag att hon rörde på armen för första gången när hon gäspade och sträckte på sig. Men den högra armen lyfte fortfarande inte från sängen. När läkaren kom in lyfte hon lite på armen. Läkaren kände på axeln och armbågen. Malva skrek och läkaren tryckte lite lätt. Hon sa att hon hörde ett litet klick och sa att den hade varit lite ur led. Det var tydligen ganska vanligt hos små barn med armbågsluxationer. Läkaren gick ut och skulle komma tillbaka om en stund. Hon sa att jag skulle prova och se om Malva ville röra på armen. Så fort läkaren gick ut var Malva som vanligt. Båda händerna i munnen och hon "pratade" högt. Läkaren kom tillbaka, tittade igen och tyckte det såg ok ut, så vi fick gå hem. Skönt att det verkar som det är helt bra igen!
 
Höger före och efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0