Första matchen på väldigt länge

På annandagen var det äntligen dags för matchpremiär för mig. Sist jag spelade match var innan sommaren. Jag var lite rädd för mitt högra lår, som jag fick ont i på träningslägret. Jag tog det därför lite lugnt på uppvärmningen, men kände inget.
 
Det var strålande sol och vi mötte Torn IF på Gunnesbo. Matchen var bara den andra för året, eftersom två har blivit inställda. Vi startade med Julle - Sanna, Jessica N, Elle, Lina - Emma, Matilda, Olinda, Linnea - Maria, jag. Sandra, Amanda J och Lindita började som avbytare.
 
Vi startar matchen bra och skapar tidigt chanser. Vi får flera hörnor, som Emma slår in bra. Tyvärr kommer vi inte riktigt rätt på dem och det blir aldrig riktigt farligt. Det känns som vi har övertaget, men istället så sätter Torn sin första chans. Nästan direkt kvitterar vi genom ett riktigt snyggt mål av Emma. Från långt håll så sätter hon bollen via bortre stolpen. Vi fortsätter att jobba på och skapar några halvchanser. Amanda kommer in på en kant och kommer snabbt in i matchen. Jag får sen tid från utkanten av straffområdet och skjuter in bollen i högra krysset. Skönt att göra mål i första matchen. Jessica tar några frisparkar och inkast, som kommer in i straffområdet, men inte heller nu är vi riktigt på tå och går inte in i närkamperna. Första halvlek slutar 2-1, men det kändes som vi hade mer att ge.
 
I paus så går jag ut och Sandra kommer in. Linnea går också in igen. Lite senare kommer Lindita in som back istället för Lina. Vi fortsätter jobba bra i andra halvlek, men Torn skapar lite mer än i första. Maria skadar tyvärr foten i deras straffområde. Vi hoppas att det inte är så allvarligt, trots Claudios mindre roliga aprilskämt.;) De har tidigt ett skott i stolpen och efter ett tag kommer kvitteringen. Torn får sen hjälp av oss att göra 3-2. I slutet av matchen trycker vi på. Linnea, Olinda och Amanda skapar bra chanser och är nära att få in bollen.
 
Tyvärr blir det en uddamålsförlust, men vi jobbar vidare inför seriepremiären! Bra jobbat av alla! Extra plus till Sanna, som jag tycker var riktigt på hugget framför allt i första halvleken. Matilda och Olinda jobbade på bra på mitten och hade bra hjälp av löpvilliga yttrar i form av Emma, Linnea och Amanda.
 
Själv kändes det skönt att spela igen. Jag var lite försiktig första tio, men sen kunde jag köra på. Snabbheten och närkampsspelet kommer nog efterhand att bli bättre. Kul var det i alla fall!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0