Hemsk måndag...;)

Gårdagen började med hotellfrukost på Scandic Kramer. Det ingick i min tågbiljett. Jag var framme vid halv sex. Jag åkte hem och hämtade Malva, så att Jimmy kunde åka till jobbet. Malva och jag tog bussen in till stan igen. Riktigt gott och som vanligt äter man lite för mycket. Malva fick också smaka. Leverpastejsmörgåsen var god. Hon åt sen på en paprikabit, som snacks och till efterrätt blev det honungsmelon. När jag kom tillbaka efter att ha hämtat frukt sitter Malva glad med en kniv i handen. Hur hon lyckats ta den, vet jag inte, men hon når längre än vad man tror. Tur att den inte var vass.
 
 
Efter maten gick vi till Friskis på Stadion. Det var dags för Boot Camp barnvagn. Vi var tre stycken, men passet hade försvunnit från nätet, så det kanske hade kommit fler annars. Passet blev lite annorlunda, då det började vräka ner, så vi höll till lite under tak och i skydd av träden. Första passet med regn under hela sommaren. Kul ändå och vi blev inte så blöta.
 
Efter träningen så tog vi bussen till Västra hamnen, för vi skulle träffa Anneli, Oskar, Mikael och pappa. På väg till volleybollplanerna upptäcker jag att tigern är borta och Malva gallskriker. Jag killar efter den i vagnen, men hittar inte den och tänker att vi nog tappade den på bussen. Det blåser mycket nere vid havet. Vi spelar ändå två matcher. Anneli och Mikael mot mig och Oskar. Lite svårspelat i blåsten, men kul. Vi vinner precis i båda matcherna. Sedan var det dags för bad. Ganska stora vågor, men härligt i vattnet. Vi hoppar och dyker lite. Ganska jobbigt att simma i de stora vågorna. Anneli mesar och hoppar inte i. Det märks att hon släktar på mamma...;) Det ser mörkt ut över havet och när vi kommer upp så öppnar sig himlen. Det blåser storm, vräker ner och haglar. Malva gallskriker och undrar vad som händer. Vi tar skydd, men Malva och pappa hinner bli ganska blöta. Själv hade jag ju bara bikini på mig. Efter ett tag slutar det regna och jag och Malva går tillbaka mot busshållsplatsen för att leta efter tigern. Vi ser den inte och tänker höra med någon hittegods avdelning, om de hittat den på bussen. Men plötsligt ser vi den. Någon har satt den på stängslet till Ica Maxi. Där sitter den alldeles dyngsur, men i övrigt bra skick. Malva sover som en stock efter den hemska upplevelsen med allt hagel och regn, men skönt att tigern var tillbaka.
 
 
Vi tar oss hem och åker till Ikea. Det blev först mat och sedan köpte pappa en matstol till Malva. Ikeabesöket avslutas med mjukglass! Malva såg väldigt sugen ut på att smaka. Vi åker sen förbi det nya huset. De hade inte kommit mycket längre än sist. Vi kollar runt lite i området och åker sen hem!
 
 Vår "platta"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0