Helgen

I fredags var det dags för Malva att bada igen. Hon verkar tycka det är skönt. Nu sköljde vi även hennes hår under kranen. Hon fick vatten över ögonen, men blev inte ledsen. Jag var på vattenjympa på eftermiddagen och på kvällen blev det Tröls med Ivan. Malva är lätt att ha med sig och hon fick även hälsa på Jimmys gamla arbetskamrater.

I lördags var det dags för Jimmys fysträning med fotbollen. Det sista passet han höll i, för nästa vecka ska han åka skidor. Bra uppvärmning och några jobbiga övningar. Passet bestod av fem rundor med 22 armhävningar, 22 boxjumps, löpning en runda runt planen, 22 burpees och 22 knäböj. Jobbigt, men skönt efteråt. Det blev sen spel. Först med vänstern, som det har blivit efter alla fysträningar och sen fritt. Jag stod i ena målet. Träningen avslutades med lite olika varianter av plankan. Malva var i Sandby under tiden och hade skött sig bra. Hon hade druckit upp allt i flaskan vi hade med oss. På vägen hem stannade vi och tittade på skidskytte och fikade.

På kvällen blev det Melodifestivalen hos Linda och Jill. Två kompisar till var också där. Det bjöds på taco och kladdkaka med chokladbitar och grädde. Det blev lite otippat vem som gick till finalen. Den här omgången tyckte jag de flesta låtarna var ok. Än så länge har jag inte någon jättefavorit.

I söndags blev det väldigt mycket tittande på Vinterstudion. Jimmy hann med att springa med Linda på förmiddagen och jag var på ett spinningpass på eftermiddagen. På kvällen kom Jimmys mamma, Bosse och Alice förbi för lite Malva-mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0