Domarseminarium i Göteborg

I lördags tog jag tåget till Göteborg. Ett proppfullt tåg, så det var tur att jag hade en platsbiljett. Alla domare i Elitettan plus två AD och två som ska gå steg 3 nu var bjudna tillsammans med en domare från varje nordiskt land. Kursen ägde rum på Scandic Opalen och började med att Eva och Ingrid hälsade oss välkomna. Vi åt sen lunch. Därefter presenterade vi oss för varandra och Pernilla berättade hur det var att vara FIFA-domare. Senare kom domarteamet, som skulle döma Finland - Sverige. Vi ställde frågor och önskade dem lycka till. Vi åt middag. Några lyckades både ta buffé och äta trerätters. Vi gick sen till Gamla Ullevi. Det var jättehärlig stämning och skönt väder. Matchen blev magisk och även finnarna på läktaren hade gott mod och hejade på sitt lag hela matchen.
 
 
Söndagen började med frukost och sen praktisk träning. Uppvärmning, mål eller inte, offside, löpning och styrka. Många bra övningar. Vi checkade ut, åt lunch och avslutade kursen. Väldigt givande och kul att träffa andra nordiska domare. Kursen hölls på engelska, men nästan alla förstod svenska bra.
 
Vi i Elitettan och Minka från Finland, åkte till Slottsskogsvallen och sprang löptest. Efter en del problem med utrustning, så lyckades alla klara testet. Själv kändes det mycket bättre än i mars och jag var nära att springa under 6 sekunder på 40 meter. De långa gick bra och det känns som jag helt fått tillbaka min form från innan jag blev gravid. Vi hann även snacka lite om säsongen och mycket hade varit bra. Jag och Linda åkte sen Öresundståget hem och var hemma vid 21.
 
 
En riktigt rolig och givande helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0