Domarutbildning på Bosön

Vi kom upp till ett kallt, men soligt Stockholm. Jag fick dela rum med Paula. Fräscht och sköna sängar. Vi började med att äta lunch och sen blev det lite koll i regelboken. Vid 15 var det dags för regelprovet och det kändes bra. 16.30 skulle vi ha löptest. Det blev en snabb mjölkpumpning och sen 5 minuters uppvärmning. Jag var riktigt förvånad när jag sprang första under 6.60. Tredje sträckan misslyckades jag med och sprang 6.61. Resten klarade jag, men det var precis. Sprang alla tider mellan 6.54 och 6.61. Men jag var riktigt nöjd, eftersom jag inte har gjort något riktigt löppass sen i juni. De långa sträckorna gick med vilja, men det var mycket tyngre än det brukar vara. Jag hade bra hjälp av Tess och Sara och alla som hejade. Dock aldrig någon fara att inte klara det. Det kändes riktigt bra efteråt, men benen var väldigt tunga. Med lite träning nu, så ska jag snart vara i bra form. Vi fick sen tillbaka våra regelprov och jag hade lyckats få alla rätt. Skönt! Elitettangruppen visade sig ha bäst snitt. Bara fysiken vi får träna på. Jag var ganska slut sen och gick och lade mig och tittade på tv.
 
På lördagen blev det teori, praktik och fys. Väldigt lärorikt att se och lära av elitdamdomarna! Själv kände jag mig väldigt sliten i benen och mina bröst längtade efter Malva. Även jag lite. På kvällen blev det lite lekar och tävlingar och senare än dagen innan.
 
På söndagen blev det mer teori. Kursen avslutades med Coachenstimme, innan vi fick skjuts till Arlanda.
 
En väldigt givande kurs! Trevligt folk och god mat skadar inte heller... Nu ska jag ladda inför seriepremiären 13/4!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0