Eurovision - Juryfinal

I fredags fortsatte det fina sommarvädret och jag skulle kolla på Eurovision live på kvällen. Det var genrepet, där den internationella juryn skulle sätta sina röster. Vi träffades på Ölcaféet. Ida, Thomas, Elin och två till. Själv åt jag panerad spätta med pommes och remouladsås. Vid åttatiden begav vi oss ut till Arenan. Det var mycket folk och härlig stämning. Vi hade bra platser och showen började kl 21. Jag tyckte om många låtar. Norden var bra och Danmark var min favorit. Två andra låtar som jag gillade var Ungern och Belgien. Riktigt bra mellanakter. De skulle testa köra lite av röstningen, men det blev misslyckat, så de fortsatte nog öva långt in på natten. Kul att vara på plats live och vi väntade med spänning på hur det skulle gå. Svårt att avgöra på jublet, men Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien och Holland hade nog högst och mest.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0