Grillning och fotboll

I tisdags överraskade vi Jimmy och hade börjat grilla fläskfilé, när han kom hem. Till det åt vi pastasallad, som jag hade gjort innan på dagen.
 

På kvällen var det träning. Härligt träningsväder. Malva och Jimmy var med, men åkte till Petter för att kolla vad som var fel på deras värme. Vi började med att driva med boll på olika sätt. Finter, ryck och riktningsförändringar. Efterhand gick vi över och gjorde övningarna två och två. Vi fortsatte att finta och försöka träffa en kon, medan den andra skulle bryta. Vi skulle därefter hålla i bollen med sulan och försöka hålla borta en person. Jag och Maria gjorde alla övningar tillsammans. Vi körde sen snabba fötter. Sedan var det dags för skottövning. Först driva bollen och skjuta och sen få en boll längs marken. För mig gick det inte så bra, men en del andra gjorde snygga mål. Vi spelade på stor plan och avslutade med löptävling fyra mot fyra. Själv lyckades jag vinna de flesta mot Maria, Olle och Sandra M. Jag var väl smartast i vändningarna!;)

På kvällen kollade jag lite på Eurovision och de flesta bra låtarna gick vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0