Första tandläkarbesöket!

Malva och Jimmy var på Kompassen idag när jag sov. De kom hem och gjorde mig sällskap i sängen. Sedan fick vi snabbt äta, för att Malva skulle hinna till tandläkaren. Vädret var hemskt, så Jimmy skjutsade oss dit, för att sedan ta sig till ett bankmöte. Malva träffade en kompis på ett år inne i väntsalen hos tandläkaren. Vi behövde inte vänta så länge. Tandläkaren var väldigt snäll och rolig mot Malva. Hon berättade för mig vad Malva inte ska äta och dricka och att hon inte ska småäta. Hur man borstartänderna och vilken tandkräm som var bäst. Hon avslutade med att titta på Malvas tänder. Det enda inte Malva gillade. Malva ville inte öppna munnen, men det gick ändå snabbt. Sedan fick Malva välja tandborste och såg hur glad ut som helst. Tandläkaren höll fram tre stycken. En cerise, en rosa och en vit. Malva "valde" direkt den vita, men det var nog bara en slump, för hon sträckte sig snabbt efter de andra också. Vi gick hem i regnet.
 
På kvällen var jag på domarkurs. Först lite allmänt och sedan five-a-side kurs. Inget nytt, bara repetition. Det var sista gången, för nästa år blir det futsal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0