Träning, korpen och jobb!

Igår var jag inte mycket hemma. Vid halv tio åkte vi till Jimmys träning. Han och Anna var grymma på du och pushpress. Malva somnade i min famn, som hon ofta gör på Gripen, trots hög musik och folk som inte är speciellt tysta.
 
Vi åkte vidare till Sandby och fikade. Malva stannade där och var så glad när vi åkte. Det känns skönt att lämna henne, så hon verkar trivas.
 
Vi kom till Harlösa och det var inte många där. Det blev till slut nio stycken. Jimmy och Stefan hoppade in och var med. Först gick vi igenom spelsystemet inomhus. Vi värmde upp med passningar i nummerordning. Vi började med en boll och hade tre i slutet. Sedan drev vi över och skulle komma förbi hälften av oss. Jag lyckades båda gångerna och bröt när jag var i mitten. Resten av träningen blev det spel. Riktigt kul! Bra för att vara första gången! Sandra var bra i mål. Matilda och Carro är alltid grymma inne och följer med bra upp som backar. Carro höll på att göra årets mål med klacken, men touchade bara bollen. Emma pangade in några bollar och läste spelet bra. Alice gjorde första målet och visade fin teknik. Amanda J fintade av många motspelare och ibland också sig själv, men hon gjorde nog flest mål. Jimmy tyckte han fick äta korv med bröd och räkmacka när han mötte Dasti. Evelina skötte sin backplats stabilt och kom upp i en del anfall. Jimmy sprang mest, Stefan räddade många bollar och Claudio coachade bra. Claudio vilade sig i form till korpen på kvällen. Riktigt kul och jag gissar att vi blir fler nästa vecka!
 
Vi blev sedan bjudna på mat i Sandby. God gryta med ugnsbakad potatis, blomkål, morötter, paprika och lite annat. Glass till efterrätt. Malva var så söt, när hon inte vill komma till mig och hellre ville vara hos sin mormor. Tror hon vet att hon får allt hon vill där...;)
 
Jag hann hem om till Malmö och lämna Jimmy och Malva, innan jag åkte tillbaka till Lund med Gustav för match mot Måltorka. Ett lag vi mött riktigt många gånger och brukar ha jämna matcher mot. Den här gången behövde vi vinna stort, då Fernströms hade fem mål bättre än oss i målskillnad inför den här omgången och de matchen innan oss vann stort. Vi började bra och det kändes som vi skulle vinna. Jag fick tidigt in 1-0. Vi fortsatte att jobba på bra. Tror det stod 4-0 i paus. Jenny gjorde ett, Gustav ett och jag ett till. Det slarvades i hemåt jobbet i båda lagen och det blev en hel del målvaktsräddningar. Martin räddade något friläge. Vi träffade stolparna många gånger. Jag och Gustav gjorde mål och vi höll nollan. 6-0 mot Måltorka har nog aldrig hänt. Alla i vårt lag gjorde det riktigt bra! Claudio hade nog flest framspelningar! Jag gillar verkligen att spela inne!
 
Snabbt hem och duscha. Malva blev lite ledsen när jag skulle iväg igen, men tror Jimmy löste det snabbt. Jag cyklade till jobbet. Det kändes lite konstigt att byta om och börja jobba, men jag kom snabbt in i det! Nu är det som jag knappt varit ledig...;)
 
Jag undrar om jobbet har saknat mig!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0