Jämnt i korpen

Igårkväll åkte vi till Lund för korpen. Malin och Claudio var snälla och hoppade in igen. Vi mötte Fernströms hjältar i en tidig seriefinal. De spelade riktigt bra och vi fick mest försvara oss. Deras killar var duktiga, men de utnyttjade inte tjejerna så mycket. De tog ledningen på ett stenhårt skott, som gick stolpe, stolpe in. 0-1 stod det i pausen. Vi spelade bra taktiskt och det var bra fart i spelet. Tidigt i andra halvlek, så spelar Claudio fram mig på kanten. Målvakten kommer ut och jag kan sätta bollen i öppet mål. Vi tar ledningen, när Martin slår en långboll. Gustav hoppar och i kamp med deras back och målvakt, så lyckas backen nicka bollen i eget mål. De har mycket boll, men vi försvarar oss bra. I ett snyggt anfall, så kommer 3-1. Claudio frispelar mig. Backen flyttar över på min sida och jag hittar Gustav, som slår in bollen i mål. Vi ligger sedan riktigt bra i försvaret och det känns som vi ska ta det. De känns stressade. Tyvärr gör de 3-2 i slutet. Martin ser ut att ha räddat bollen, men den rullar in i mål. Strax därefter får Claudio sitt andra gula kort. Ett väldigt tufft beslut och vi får spela med en mindre. Det är inte lång tid kvar. Martin räddar frisparken, men returen hamnar hos en av deras tjejer. Hon får från dålig vinkel in 3-3. Nästan direkt efter avspark, så blåser domaren av. Surt att förlora, när det kändes som vi hade det, men samtidigt så var motståndarna bra och lika var nog rättvist. Nu blir det tufft att vinna serien, då Fernströms hjältar har så bra målskillnad. Riktigt rolig match att spela, men ännu roligare hade det varit om vi hade vunnit!:)

Kommentarer
Postat av: Lina

Med tanke på att vi förlorade med typ 10-0 mot dessa förra året var det riktigt bra spelat!!

Svar: Måste ha berott på att jag var med?!?;)
Helena

2013-10-29 @ 07:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0