Stughäng

I lördags var det dags för stughäng med "gamla" HBK:are och tre nya. Jag och Malva hämtade upp Kajsa, Lovetta och Elle och så åkte vi norrut. Malva började skrika efter en stund på motorvägen och skrek, som en stucken gris. Hon skrek tills vi stannade i Rydebäck, för att göra några Blocket-fynd. Resten av vägen gick super. Vi kom fram vid 15. De andra dök upp strax därefter. Stugan var mysig och luktade riktigt sommarstuga. Vi började med en god äpplekaka, som Sandra hade bakat. Sandra introducerade även gula och röda kort. Malva tyckte de var fina och åt upp ett hörn av det gula. Vi gick sedan en runda i Glimminge Plantering. Mysigt ställe, men väldigt folktomt så här på hösten. Malva fick låna en sulky av Lina och trivdes bra i den. När vi kom tillbaka lät jag henne stå ute och hon sov, sov och sov. Vi andra satt inne och pratade, medan Lina gjorde mat. Milan och Jessan hjälpte till med att hacka grönsaker och frukt. Maten blev super. Malva gillade också den. Kyckling i ugn med ris och sallad. Till efterrätt blev det mjukglass och fruktsallad. Väldigt smaskigt det också! Resten av kvällen blev det snack och lite tävlingar. Milan hade fixat roliga frågor. Jag, Sofie och Elle vann skvaller-frågorna. Själv hade jag koll på tre frågor. Resten hade jag noll koll på, men Sofie och Elle kunde mycket eller var väldigt bra på att gissa. Nästa tävling handlade om att placera saker på rätt årtionde. Väldigt svårt och vi kom solklart sist. De andra lagen delade segern, så alla lagen fick vinna.:) Jag och Malva åkte hem vid 23 och resan gick bra. Malva sov och jag körde med maxfart på vindrutetorkarna, för att se någonting. En väldigt mysig dag och nästa gång, så hoppas jag att jag kan stanna över natten också, så att man inte missar något kul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0