43:02 på Midnattsloppet!:)

Jag kom hem från Växjö vid halv sju. Fixade undan lite, åt och vilade. Vid kvart över åtta, så cyklade jag in till stan. Jag skulle träffa Petra vid halv nio. Först hade jag lite ont i foten och när det gick över så kände jag av ena knät. Vi gick runt och tittade lite på området och lämnade in överdragskläder när starten närmade sig. Vi träffade ganska många vi kände. 21.20 gick jag in i min startgrupp. Vi som hade tänkt springa på 45-50 var 800 stycken, så det var trångt. Allt kändes bra igen och jag försökte värma upp lite i trängseln. Startskottet gick 21.35 och vi lunkade iväg. Ganska snart kunde jag öka farten och ta mig fram. Vi sprang mot Slottsparken. Första kilometern gick på 4.30, trots att det gick väldigt långsamt i början. Jag fortsatte att ta mig förbi många löpare och allt kändes bra. Mitt mål var under 50 min och jag hoppades på runt 48. Jag hade ändå en match i benen och hade två matcher dagen efter. 3 km var precis förbi en gångtunnel och det var första vätskekontrollen. Jag var där på 12.50. Det kändes inte som jag sprungit så snabbt och jag började tänka på att kanske springa under 45, fast jag inte varit i närheten av det. Vi fortsatte in i stan och förbi Malmö IP. Vid Möllan var vi uppe på 5 km och allt kändes riktigt bra. 21.13 på 5 km och jag började undra om det var något fel. En minut snabbare än när jag sprang Vårruset och nu hade jag lika långt kvar. Vi sprang in mot Gustav och det gick bra i början, men efter hand kändes det lite jobbigare. Efter sju kilometer var det ny dricka och jag tog lite vatten. Jag var där på ungefär 30 min. Sista biten kändes lång och gick fram och tillbaka över kanalen och in bland husen. Sista kilometern ökade jag lite och målet var på gågatan vid Stadium. Jag sprang i mål på 43:02. Riktigt nöjd! Hade inte en tanke på att det kunde gå så snabbt. Jag kom på 19:e plats av 2155 damer som kom i mål. Tjejen som var snabbast sprang på 37:27. Funderar på att börja träna lite löpning och se hur snabb man kan bli. Efter loppet träffade jag Höst, Oliw och även Petra igen. Kul tävling och många som hejade längs vägen.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Så himla grymt!! Ger hopp även för mina korta ben att det kanske finns nåt bra där ändå i generna ;)

Svar: Det är bara att öka takten. Jag tror du orkar!
Helena

2013-09-09 @ 22:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0