Överraskning för Mackan!

Igår blev en riktigt lyckad dag! Det började med att jag och Malva cyklade till Bulltofta. Vi träffade först Emma I och Elias och sedan Mackan, Lasse, Celia, Peter, Emma S, Fredde, Linn och Ella. Det blev picknick i solen och barnen lekte. Vi skulle sedan spela discgolf. Det började sådär för mig. Jag behöver nog träna en del för att komma i form. Efter två hål så gick Fredde, Emma, Linn och Ella. Vi fortsatte att spela. Jimmy dök upp vid hål fem och fick också vara med. Några briljerade och andra höll mest till i skogen. Vi fick avsluta efter nio hål, för att hinna hem om och fixa oss innan kvällens fest. Emma I vann på 33 kast och jag kom tvåa på 35. Peter kom trea på 38, men hade också nackdelen av att kasta från herrarnas utkast. Vi cyklade sedan hem och fixade oss, innan vi tog cykeln till festen.
 
 
Det var mycket folk när vi kom fram. Mackan dök upp en stund senare och verkade överraskad av allt folk. Det blev mycket barnbus och vi fick ha full koll på Malva hela kvällen. Det bjöds på pastasallad! Alla kunde hitta något att äta. Till efterrätt blev det Budapesttårta. Malva gillade den mest. Vi gick sedan en sväng med Malva och hon somnade snabbt och sov resten av kvällen. Vi var kvar en stund. Det blev mycket snack och skratt och lite chips och godis. Mackan var nog nöjd med gårdagen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0