Finaste bröllopet!

Tidigt i lördags åkte vi till Hököpinge och lämnade Malva hos Marianne och Bosse. Vi körde sedan till Sandby. Vi tog bilen till Lund för att hämta upp Mikael och körde sedan mot Göteborg. Resan gick smidigt. Vi pausade vid Varberg, för att äta. Problemet uppstod när vi såg hotellet. Det tog tid att ta sig fram med bilen, då det var enkelriktat och bussfiler. Till slut gick det. Vi träffade Anneli och Oskar och checkade in. Sedan vilade vi en liten stund på rummen och bytte om för bröllopet. Anneli och Oskar tog spårvagnen och vi körde ut till Saltholmen. Vi var framme en halvtimme innan bröllopet skulle börja, men Anneli och Oskar kom precis innan. Vädret var strålande och vi gick in för att ta plats. Ett riktigt mysigt ställe på ett varmbadhus med utsikt över vattnet. Vi väntade en liten stund i solen på brudparet, innan vigseln började. Brudparet kom in och allt var så vackert. Fint prat av vigselförrättaren och underbar sång av en tjej. Efter vigseln fotograferades brudparet och vi andra minglade. Sedan var det dags för mat och tal. Riktigt gott! Flera fina tal, men många sjöng och gjorde det helt fantastiskt. Charlotte sjöng för Mikael och det var inte lätt att hålla tårarna borta. Vilken sångtalang det finns i den släkten! Efter maten blev det brudvals och sedan dans. I den första pausen bjöds det på bröllopstårta. Väldigt god! Sedan blev det mycket dans. Två killar spelade och sjöng. Riktigt bra låtar och väldigt blandat. Nytt och gammalt! De höll folk uppe på dansgolvet hela kvällen och natten. Min mamma dansade mest och verkade aldrig bli trött. Själv kände jag av mina ben och fötter efter ett tag och fick vila lite då och då. Vid ett serverades korv med bröd och det var just då väldigt gott och efterlängtat. Efter korven åkte vi hem till hotellet. Trötta i framför allt ben och fötter, lade vi oss och jag somnade fort.
 
 
 
På söndagen blev det frukost på hotellet, innan vi checkade ut och körde hem. Vi pausade och åt glass i Halmstad. Vid fyra kom vi till Hököpinge, för att hämta Malva. Hon blev glad när hon såg oss, men hon verkade ha haft det hur bra som helst utan oss. Allt hade gått bra! Vi stannade kvar och åt mat och fika.
 
Ett helt underbart bröllop! Det första bröllopet jag har varit på utan kyrka och helt klart det bästa och finaste. Det är lätt ett liknande det här jag hade velat ha. Charlotte och Mikael var så fina och jag hoppas de har en jättehärlig bröllopsresa i Italien!
 
Mikael och Charlotte

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag instämmer. Det var ett fantastiskt vackert bröllop. Brudparet strålade av lycka och den glädjen smittade av sig på hela festen och alla gäster :-)

2014-06-18 @ 11:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0