Midsommarfirande på Kompassen!

Igår tog jag och Malva bussen till Malmö, för att vara med på midsommarfirandet på Kompassen. Vi gick ut till torget nästan direkt. Flera förskolor och några pensionärer kom. Tyvärr kom inte han som skulle spela dragspel, så vi fick sjunga själva. Malva ville helst vara vid fontänen eller gungorna på lekplatsen och absolut inte dansa själv. Att sitta på mina axlar gick bra. Vi dansade flera låtar och barnen var glada. Sydsvenskan var där och tog bilder och filmade, så det ligger en film på sydsvenskan. Efter dansen blev det mat inne på Kompassen. Två sillsorter, gräddfel, ägg, nypotatis, gräslök, jordgubbar och glass. Malva åt mest jordgubbar, men tog även några bitar potatis och sill. Ägg äter hon inte. Både gulan och vitan åkte ut, som att det är det äckligaste man kan få i munnen. Och hon som gärna äter sten och jord. Malva fick också lite glass och hon tog så stora tuggor, så att man såg hur kallt hon tyckte det blev i munnen. Hennes tre sista jordgubbar fick jag, så hon var nog riktigt mätt. Sedan blev det lek och så dök plötsligt dragspelskillen upp. Malva stod högst upp på rutschkanan och blev lite rädd, så hon fick gå ner istället för att åka. Även nu gick det bäst att dansa i min famn. En riktigt rolig kille, som nästan alla barn gillade. Jag och Malva gick sedan hem och köpte med oss midsommarmat på vägen hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0