Dömning, årsfest och träning

Igår var jag och dömde Futsal i Kombihallen. p12 och p9. Några lag är riktigt bra och det bjöds på en del delikatesser.
 
På dagen jobbade pappa och Jimmy med att gjuta betong. Det ska sättas gatustenar på infarten. Det ser ut att bli riktigt snyggt.
 
 
Vi fixade oss sedan inför kvällen och packade med hela bilen full kändes det som. Vi lämnade Malva i Sandby. Som hon har tjatat om mormor och knoppar. Vi tog sedan bilen till Glasvingevägen för förfest. Annas mamma tog direkt hand om Vide, så vi kunde sitta och ta det lugnt. Det åts snacks och delades ut priser. Emma Lindell vann träningspriset och blev skyttedrottning. Emma Nilsson kom på trea i träningstatistiken, vann poängligan och blev årets HBK/HIFare. Det delades också ut några roliga priser till Linda, Johanna, Sandra och Claudio. Tyvärr har jag missat det mesta roliga under den här säsongen, för det är alltid roligast att uppleva live. Väldigt bra stämning på förfesten! Vi körde sedan till Killebäck. Det bjöds på god mat, spelades musik och dansades. Några fick pris. Matilda fick ett tränarpris och Hallqvist årets prestation. Fairplaypriset gick till Lindell. Alla värdiga vinnare. Själv fick jag en nål. Tror det var för att jag hade varit länge i klubben. Milan fick ett diplom för något liknande. Elle, som inte var där, fick två priser. 100 matcher och för att hon också har varit länge i klubben. Även Olinda fick pris. Har säkert missat någon. Claudio köpte nästan alla lotterna, men lyckades ändå inte vinna. Anna Lindahl vann, fast att hon inte hade alls lika många. Det var en ganska lugn fest och Vide skötte sig utmärkt.
 
 
Idag har jag varit riktigt trött. Vide vaknade 1.38, 4-tiden och 7.40. Efter det somnade han inte om och låg och sprattlade med armarna och benen, så att jag inte kunde sova. Malva var på lekplats och vi tittade på Vinterstudion på tvn på förmiddagen/dagen. Jag och Vide var sedan på inneträningen. Då passade han på att sova och var knappt vaken under hela tiden. Kul att träna. Bra tempo för att vara dagen efter. Alla var inte där, men vi körde två lag med avbytare. Själv fick jag in några mål. De flesta var tåfisar som vanligt. Det kändes bra offensivt, men jag är långsammare än vanligt när det gäller att jobba hem. Får träna på det!:) Malva var på bra humör när jag kom hem och vi tog ett skumbad. Hon älskar att bada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0