Stora lillebror Vide

Igår var vi på BVC igen. Vides kurvor går rakt uppåt. Nu ligger han över 2 över på viktkurvan och längden är nästan uppe på 2 över. 5 805 g och 58,5 cm lång. Nästan lika stor som Malva var när hon var 4 månader. Omkretsen på huvudet är 39 cm och hade stannat av lite, vilket lät som det var bra. Vide var jätteduktig på att följa en leksak och är väldigt med på allt som händer. Vi ska dit igen om två veckor och då är det först föräldrargrupp och sedan dagen efter ska vi träffa en läkare.
 
Malva visade igår Vide flera gånger hur tufft det kan vara att vara lillebror. Rakt i ansiktet fick han flera smällar. Svårt att säga till henne, då hon bara tycker det är roligare att fortsätta då. Idag har hon varit snäll igen och han får klappar och kramar istället. Måste vara roligare att vara lillebror då!
 

Kommentarer
Postat av: Agnetha

Vilken gullunge! Jag längtar efter att få träffa honom och hans lika gulliga storasyster. Det gäller väl för henne att sätta honom på plats innan han så småningom får övertaget.

2014-10-21 @ 19:35:02
Postat av: Helena

Kanske det! Han har fått en sko i ansiktet idag, som tur var en mjuk foppatoffel. Jag fick skydda honom från henne under tiden jag lagade mat...

2014-10-21 @ 22:16:41
Postat av: Anneli

Han är sååå söt! Jag längtar så himla mycket till om tre veckor när jag får hålla honom igen och busa med bus-stora systern!

2014-10-23 @ 12:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0