Inlinespremiär!

I måndags lämnade jag och Vide Malva på förskolan vid nio. Sedan var det dags för min inlinespremiär, för det här året och Vide skulle få prova åka i vagnen. Vi skulle till BVC i Vellinge och vädret var perfekt för att åka inlines. Jag hade ingen bil och hade egentligen tänkt ta bussen. Det gick super att åka och var hur härligt som helst. Det tog 40 minuter att åka de dryga 6 kilometerna. Inte så snabbt, men jag njöt av det och ville inte åka för snabbt med Vide. Bra vägar hela vägen, så vi var i god tid till BVC.
 
Vide hade gått upp mycket sen sist och vägde 4710 g. Fortsätter han uppåt i den här takten, så är han snart ifatt Malva...;) Hans huvud var 37,3 cm och längden var 54,5 cm. Själv tyckte jag att hon höll mätstickan snett, så han kanske inte riktigt hade växt så mycket på längden. Han kan redan följa saker med blicken. Hon tyckte att allt verkade bra med honom. Jag fick komma nästa vecka, om jag ville men vi bestämde att ta två veckor till nästa besök.
 
Det blev inlines hem också, istället för buss. Jag har lite träningsvärk i vänster ben, annars känns allt bra efter turen igår.
 
 
Resten av dagen tillbringade jag mestadels ute. Jag hjälpte pappa lite med förberedelserna inför muren ut mot gatan. Gräsmattan börjar nu se grön ut, även om det är väldigt lite gräs än. När Malva kom hem, så blev det en massa lek med grannarna, innan jag gick in för att göra Flygande Jakob.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0