Måryd och fotboll

Igår ville Malva att jag skulle ringa till förskolan och säga att hon inte skulle komma. Idag ville hon "inte förskola, Fanny, Majken istället". Det har ändå gått bra när vi väl har kommit dit. Igår åkte jag och Vide till Måryd. Det regnade och blåste. Bilen blev helt lerig på grusvägarna dit. Vi var många som kom dit, så vädret avskräckte inte oss. Vi gick en runda i skogen. Vide var nöjd i bärselet och tittade sig omkring. Vi såg rådjur och massa vårtecken. Det börjar bli riktigt grönt och fint i skogen. Vi fikade under en pressening och lagom till vi skulle hem, så slutade det regna.
 
Jag körde förbi Sandby på vägen hem och fick bilen avspolad. Jag skulle sedan till Malmö och byta till sommardäck, så jag tänkte att bilen inte var helt lerig. De som bytte på min bil måste ha varit nya för det tog tid och många som kom in efter kom ut före. Vi kom till och med för sent till förskolan, men Malva hade sovit länge så det gjorde inget.
 
 
På kvällen åkte jag, Vide och Malva in till Malmö igen för att kolla på Rosengård - Hammarby. Malva var så glad att hon skulle få följa med och valde att ta med en egen boll. Redan i Pildammsparken såg vi folk som tränade fotboll och då ville hon stanna där och titta. Själv ville jag snabba mig in på Malmö IP, för att titta på den "riktiga" matchen. Lovisa skulle döma, så kul att se henne också. Malva "hängde" lite med tjejerna som hade varit maskotar. Hon gick balansgång på bänkarna och slängde in sin boll på planen två gånger. Jag tog sedan fram ett russinpaket och hon satt helt still i en kvart och åt upp alla. I pausen rusade hon iväg, för många försvann mot kiosken. Hon sprang fram och tillbaka, men lagom till andra halvlek skulle börja, så sprang hon tillbaka till vagnen och ville sitta i den. Hon slängde ut nappen en gång på planen, men annars satt hon still hela andra halvleken. Rosengård vann matchen med 5-0. Den var ganska jämn i första halvlek och efter den stod det 0-0. Lagen fick varsin straff, men bara Rosengård lyckades förvalta sin. Kul att det fungerade att gå på fotboll med båda barnen och ändå hinna se en hel del!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0