95-årskalas

I fredags fyllde min mamma och Jimmys mormor år. Vi var bjudna till Elysée kl 18. Som vanligt hade vi ett långbord. Malva satt med alla barnen och kände sig stor. Som vanligt mycket gott. Jag åt röding med risotto, Jimmy planka och barnen delade på köttbullar med pommes. Malva åt bara pommes och Vide smakade några köttbullar och fick mos av Jimmy. Vide ville inte sitta still, så han fick mest sitta hos mig. Malva ville mest ha sin fanta med sugrör. Hon var sedan jätteduktig och gick själv och frågade efter ett sugrör till Jimmy och ett till Vide. Modigt! Efter maten fick barnen glass. Sedan gick vi hem till Margit och åt tårta. Trevligt! Barnen busade och for omkring. De större barnen var så snälla mot Malva och Vide. Margit fick många fina presenter och vi sjöng för henne. Malva sjöng alldeles själv vi gratulerar. Hon fick till och med in Margit i texten. Vid niotiden så däckade Vide i mitt knä och en stund senare så åkte vi hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0