Träning

I måndags började försäsongsträningen. Vi var många som var där, trots att vädret inte var det bästa. Jag och Linnea kom lite sent, eftersom det snöade och inte gick att köra så snabbt. Vi började med teknik. Passningar och driva med boll. Vi körde sedan engelska kvadraten och spel. Först på sjumannaplan och sedan på en halv sjumanna då vi delade planhalva med Hardebergas herrar. Det blev små ytor och det gällde att vara snabbtänkt. Bra första träning!
 
I onsdags var det andra träningen och vi var 12 stycken. Vi började med teknik. Passningar, volley, lår-volley, bröst-volley, nedtagningar och nick. Snabbafötter. Övertal-undertal. Löpningar med boll. Skott och till slut spel. Några sjuka, så vi blir förhoppningsvis fler i fortsättningen.
 
Igår var det dags för Jimmys första träning för året. Tiden var ändrad och förkortad till en timme. Vi körde larven, ta sig fram på rygg och sittups. Därefter fyra varv med grodhopp, knäböj, löpning, burpees och utfallssteg med en minuts vila mellan varven. Själv pausade jag ett varv, eftersom Vide var hungrig. Ändå var det riktigt jobbigt. Sista kvarten spelade vi match. Mitt lag började inte bra och jag kunde inte springa. Låren var fyllda med mjölksyra. Efter ett tag gick det bättre och vi vände och vann matchen.
 
Idag har jag mycket träningsvärk i framsida lår. Jag känner även av rumpa, mage och axlar. Skönt med träningsvärk även om jag tycker lite synd om mig själv också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0