Babysim och träning

Igår vaknade Malva snuvig igen. Det var länge sedan jag torkade näsan på henne, men nu var det tillbaka. Hon var inte sjuk annars, så det blev förskolan för henne. Jag och Vide körde till Oxievångsbadet för babysim. När vi kom dit var det låst och helt mörkt, men det visade sig att de öppnade först klockan 10. Vide var lika duktig den här gången. Han var helt till sig och sprattlade massor med benen. Det nya igår var att läraren hällde vatten över huvudet, för att se om de har kvar dykreflexen. Vide verkade ha det, men såg ganska förvånad ut när det kom vatten. Efter badet sov Vide och jag körde till Friskis för att träna. Det blev ett varv i cirkelgymmet. Vide vaknade i slutet och började gråta. Han var hungrig, så jag fick sluta träna. På eftermiddagen "hjälpte" Malva mig att laga mat och duka. Hon öppnade alla lådor, hängde sig i spisluckan, fick nästan tag i kniven och var nära att dra ner stekjärnet. Dukningen skötte hon galant och dukade till mig, sig själv, Vide (för första gången), pappa, morfar, mormor och en till. Vi har alltid fullt på bordet när hon dukar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0