Jobb, skogen och dömning

Förra helgen så var det riktigt härligt höstväder. Vi åkte till Bokskogen och var där i flera timmar med TVM-barn. Malva lekte mest med Matilda och Wilma och Vide struttade omkring och plockade barkbitar. Vi grillade korv. Alltid extra gott när man är ute.
 
 
På söndagen tog jag flyget till Arlanda, för jag hade match i Uppsala. Sirius - Hovås Billdal. Lagom till matchstart så sprack det upp, så solen tittade fram under matchen. Bortalaget vann matchen med 2-0. Malva var på Knopparna och hade tema mäta. Lät som de hade haft det kul i skogen!
 
Den här veckan så har jag haft barnen hemma på förmiddagarna och jobbat eftermiddag/kväll. Fördelen med skift är att jag kan leka med pigga glada barn och hinner träffa dem mer än när jag jobbar dagtid. Vide har varit morgonpigg några dagar, så i början av veckan steg vi upp strax efter fyra. Han har fortsatt vara duktig och har kissat på pottan några gånger direkt när vi har vaknat.
 
I onsdags hade jag bytt pass på jobbet och passade på att träna cirkelfys på friskis mitt på dagen. Fortfarande är inte alla muskler så vältränade, men jag fick inte lika mycket träningsvärk som sist. Jag förberedde sedan Flygande Jakob och och äppelkaka med vaniljsås. Mikael och Annica skulle komma och passa Malva och Vide en stund på kvällen. Malva är så rolig, för hon kallar Annica för TommyåAnnica. De var på gympan med Malva och Jimmy var på föräldrarmöte på förskolan. Själv var jag i Helsingborg och dömde Svenska cupen. Stattena IF - Kristianstads DFF. Kristianstad vilade några startspelare, men kom ändå med ett bra lag. 0-3 i paus och till slut 0-4. Stattena stod upp bra och det blev en rolig match. Ganska kallt och blåsigt, så jag fick springa mig varm.
 
I torsdags innan förskolan passade Malva och Vide på att ta ett skumbad. Själv gäller det att vara med, för det är mycket bus i båda. De gillar verkligen att bada, så vi får snart åka till något badhus!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0