Lite extra ledig

I tisdags var det dags för fotboll igen. Det regnade från början. Vi körde passningar och löpningar över hela planen, som uppvärmning. Sedan hade vi en uppspelsövning med avslut. Träningen avslutades med skott. Vide var lite trött, så han satt och tittade på min mobil istället för att spela.
 
På onsdagen var jag 4:e domare i damallsvenskan. Skånederby mellan Vittsjö GIK och Kristianstads DFF. Sara dömde och Jilan och Åsa var AD. Det blev en riktigt spännade match, men jag kommer mest ihåg alla mygg i andra halvlek. De var hemska!
 
I torsdags var det fotboll i Harlösa. Vi körde Engelsmannen som uppvärming. Det är nog den roligaste övningen när man får bra spel. Det gick bra för mitt lag. Vi hade en spelövning, där det gällde att hitta spelare på stolparna som antingen spelade tillbaka bollen eller gjorde mål själv. Två lag spelade och det tredje körde ringen. Vi avslutade med spel på stor plan. Riktigt bra jobbat av alla!
 
I fredags var jag och barnen lediga. Vi började dagen med att åka till Gripen. Jag körde ett pass. 3 gånger 7 min jobb av 10 goblet squats, 15 pushups, 20 ryska svingar och 25 du. Vide satt och hejade på mig. Jag hann drygt 8 varv och satte nytt rekord på du (16 stycken). Snart borde jag ha fått in tekniken att göra ännu fler. På vägen hem var vi på Möllan, Willys, Stadium och Ica träffen. Många ärenden vi hann med! På kvällen kom Bosse, Marina, William och Jennifer. Vide fick ett jättefint Spiderman bäddset och så fick Malva och Vide en massa gamla leksaker. En spiderman mask och doktorssaker var nog Vides favorit. Det mesta var nog omtyckt! Tänk att få så mycket skoj på en gång. Vi åt grillspett med fransk potatissallad och pommer och rabarberpaj till efterrätt. En trevlig kväll!
 
 
I lördags körde Jimmy och Bosse motorcykel på dagen. Jag och barnen åkte till Djurens dag på Jägersro, där vi träffade Celia, Truls, Lina, Nelly, Markus, Nellie, Alvin och Olle. Barnen hade jätteroligt. De åkte karusell, hoppade på hoppborg, red ponny, tittade på djur och vi avslutade med Ace Wilder. Vi grillade igen och den här gången bjöd vi Celia, Truls, mamma och pappa. Vi hade hasselbackspotatis till. Kladdkaka med grädde till efterrätt! Malva och Vide lekte bra med Truls!
 
 
I söndags var det Knytte på förmiddagen. Det regnade hela natten och morgonen, så det var blött i skogen. Malva och jag var på Knytte och Jimmy och Vide undersökte själva skogen. Det var tema vindskydd. Vi föräldrar ska hålla oss lite i bakgrunden den här terminen och barnen skulle hålla sig mellan ledarna. Det gick bra för att vara första gången. Vi satte upp ett vindskydd och fikade under det. Sedan var det dags för lekar. Knytte både började och avslutades med sång! Vi var sedan i Sandby och åt mat. Malva var trött och fick ett väldigt raseriutbrott, eftersom jag råkade dela hennes bandspagetti alldeles för kort. Jobbigt att vara liten och trött. Efter maten åkte jag upp till Hardeberga och Vide, Malva och Jimmy körde hem.
 
 
Vi hade match mot Borgeby DFK. Ett ungt och duktigt lag. Vi ställde upp med Lotta - Julia B, Angelica, Linn, Carro K - Carro Å, Emma, Emma, Olinda - Alice, jag. Amanda J, Tilda och Pernilla började på bänken. Borgeby hade mycket boll och spelade runt bra från start. Vi försökte pressa högt och stressade dem ganska ofta till misstag. Angelica var väldigt nära att ge oss ledningen på hörna, då hon träffade kryssribban. Borgeby försökte hitta förbi oss ofta, men många gånger lyckades vi ställa offside. Carro var också en räddande ängel flera gånger, då hon rensade på mållinjen. Tyvärr lyckades Borgeby överlista oss två gånger. I andra halvlek hade vi svårare att komma upp och Borgeby gjorde tre mål till. De var bra, men jag tycker vi kan lite bättre. Så stora siffror ska det inte bli. Jag missade sista 20 minuterna, då jag skulle börja jobba natt igen.
 
Igår var det riktigt härligt väder. Jag startade dagen med crossfit. Power jerk och split jerk. Det har jag inte gjort så mycket, så är varken bra eller har bra teknik. Klarade 42,5 kg, men det var precis. Woden avslutade med tre varv 15 jerk, 15 power clean och 200 meter löpning. Jag gjorde bara med 22,5 kg, men klarade det snabbt på 6:50. Riktigt jobbigt! Jag hämtade sedan barnen med inlines. Hem och äta och sedan fotboll. Vide och jag spelade hela träningen, så han var helt blöt av svett. Som han älskar fotboll. I slutet var han dock lite trött och grät när han släppte in en boll och även när jag räddade hans skott. Malva var nöjd med sin träning. De hade vunnit matchen, eftersom hon var med Simon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0