November

De två sista veckorna har känts som vi inte har fått så mycket gjort. Alla har varit lite småsjuka och Jimmy har dessutom haft stora problem med axeln. Barnen har haft ögoninflammation, hosta och snuva. Själv blev jag först äntligen helt frisk, men nu känner jag mig förkyld igen. Hoppas det vänder snart!
 
Vi har hunnit med de vanliga aktiviterna. Skridskoskola och simskola. Malva blir bättre och bättre på sina skridskor, men för Vide går det lite trögt. Han är oftast för trött vid den tiden och somnar på vägen dit och då är inget kul. Simningen älskar båda. Vide är vår lilla fisk och de två sista gångerna, så har Jimmy varit med honom.
 
Förra lördagen var vi på Peters 35-årsfest. Riktigt roligt! Barnen var med en stund på eftermiddagen, då en hel del andra barn var där. Vide blev väldigt förtjust i disco- och toabelysningen. Han undrade sedan om han fick gå på vuxenkalaset, när han fyllde sex år. Mamma och pappa hämtade Malva och Vide vid 18-tiden och jag och Jimmy var kvar hela kvällen. Det bjöds på god fika på eftermiddagen och på kvällen pulled pork med tillbehör. Lite extra kladdkaka gled också ner efter maten. Det var två tävlingar på kvällen. Det gick inte så bra för mitt lag. Först skulle vi gissa smak på sprit och vi fick två rätt av sex. Musik/filmquiz gick ännu sämre. Jag kunde en, men den fick vi bara ett halvt rätt på för vi kunde bara Rocky. Inte att det var nummer 3. Vi var hemma vid 1-tiden.
 
På söndagen åkte jag och barnen först på fotboll. Malva har blivit bättre och är mer med i spel. Innan stod hon mest och tittade. Vide hjälpte till att samla in bollar och sköt mot en vägg. Efter det åkte vi till Högevallsbadet, för att bada med Marina och Jennifer. Där blev det först helt fel för Malva, eftersom jag hade tagit med fel badkläder, men efter en stund hade hon hur kul som helst. Vide var helst i bebispoolen, eftersom den var varm. Malva testade allt. Klätterväg, rutschkanor, forsen och hopptornet. Vide var också modig och åkte med i rutschkanorna och forsen, trots att han nog helst hade hoppat över. Jag, Malva och Jennifer provade 1-meterssviken och hopptornet. Malva var så modig. Klättade upp på 3-meter och hoppade i. Nästa gång gick hon upp på 5-meter och tittade ner. Där såg hon lite rädd ut och klättrade ner och hoppade från 3:an. Hon var sedan uppe på 5:an fyra gånger till, så hon ville nog gärna. Snacka om modig tjej. Vide är mer försiktig. Marina och Jennifer åkte hem lite innan oss, så vi hade det skönt en stund till i den varma bubbelpoolen.
 
I tisdags var barnen med mig på fotbollsträningen. Jobbigt att först somna på vägen dit och sedan tog det en stund innan någon öppnade. De var inte glada och ville bara hem. Efter en kvart vände det och de hade roligt och sköt och busade när vi hade paus.
 
I veckan har vi också hunnit med lite pyssel och Malva har gjort kalasinbjudningar och delat ut dem. Vi har även tittat på en resa till Thailand i tre veckor. Hade inte varit helt fel!:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0