Oktober

Förra helgen bjöd på mycket dömning och magsjuka. Jag var först i Falkenberg på lördagen och dömde IF Böljan - Sundsvalls DFF. Riktigt höskrusk, men planen var ok. Jag hade en rutinerad och en ny AD. Båda skötte sig bra, men blev så imponerad av Magnus. Han dömer normalt i Superettan. Att då gå in i Elitettan med det engagemanget och glädjen var imponerande att se. Sundsvall vann matchen med 3-1. På söndagen var jag 4:de domare på Malmö IP. Rosengård - Djurgården. Jag hade med mig barnen dit och Vide var så klart tvungen att provspela planen. Malva och Vide åkte sedan till Sandby för en liten släktträff. Strålande sol idag, men kallt att stå i skuggan. Rosengård vann en målrik match med 6-3. Jag trodde Vide hade ätit något dåligt eller fått i sig något på badet, men det visade sig vara kräksjuka, som sedan även drabbade mig. En timme mådde jag superdåligt, men som tur var så gick det över snabbt. Det tar ju sedan lite tid att få kroppen i rätt balans igen.
 
 
I måndags hade Malva fotbollsträning. Vide somnade i vagnen på väg från förskolan, så vi stannade inte så länge. I tisdags åkte vi skridskor på kvällen. Malva och Vide provade sina nya skridskor för första gången. Malva hade blivit mycket säkrare än sist och Vide var duktig för att ha på sig skridskor för tredje gången. Malva provade olika övningar och var mest nöjd med sin piruett. Vide ville helst ha klubba och puck hela tiden. Efter en halvtimme på isen så var Vide nöjd. Malva ville åka mer. I bilen på hemvägen somnade båda två direkt. Helt utslagna. Barnen kommer nog gilla skridskoskolan som börjar nästa vecka!
 
 
I onsdags åkte vi och hälsade på Malin med familj. Vide somnade på vägen dit och var sedan ganska trött. Malva lekte mest med Edla. De byggde pussel och Edla läste för Malva. Vide och Algot kom inte helt överrens utan ville helst ha samma saker. Går nog bättre en annan gång, då är lite större och inte så trötta. Vi åt grillad korv och barnen åt glass till efterrätt. Vi hoppas det inte går lika lång tid tills nästa gång.
 
I torsdags var det Vides minisim och som han njuter. Han är som en fisk och vill bara vara under ytan. Han kan allt själv och har lite svårt att få hjälp av mig.
 
Igår var det dags för Malvas simning, men själv var jag i Kungsbacka och dömde Elitettan. På en konstgräsplan. Det soliga vädret från dagen var helt borta och istället blåste det och regnade. Assi var på besök. Det blev en svängig match. 3-2 i paus blev 3-3 i slutet.
 
En natt kvar på jobbet. Sedan åker jag och barnen till Kreta. Ska bli riktigt härligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0