Sommarvecka!

Veckan började med högsommarvärme. I tisdags var jag och barnen i Klagshamn. Vi hade en undebar eftermiddag och Malva hoppade i några gånger i det kalla vattnet. På kvällen blev det fotbollsträning. Inte fel det heller i så bra väder. Vi var många, så avslutade med spel på 11-manna. På onsdagen hämtade jag barnen tidigt igen och vi åkte ner till Kämpinge. Det blåste lite mer, men var ändå varmt. Vattnet kändes kanske lite, lite varmare, så även jag doppade mig. Barnen hoppade och hoppade från sanddynorna. De tyckte det var så kul! Redan nu har vi varit fler gånger vid havet och badat än förra året. Hoppas på fler stranddagar!
 
 
I torsdags körde vi ut till Raftarp för årets Familjeting. Den här gånger tillsammans med TVM-Tinget, som firade 60 år. Det var fortfarande riktigt varmt. Det var många familjer som hade varit med tidigare och barnen började direkt leka. Jag och Jimmy satte upp tältet direkt. Vi åt pastasallad med tonfisk, checkade in och hade invigning. Malva, jag och några till körde iväg för ett dopp i Sövdesjön. Inte varmt här heller. Den första natten började det åska och blixtra. Det kändes som ovädret var rakt ovanför oss. Det vräkte också ner, så jag var orolig att det skulle regna in, men det kom inte en droppe. Jimmy hade sagt att det inte tålde regn. På fredagen blev det frukost vid åtta och samling nio, för aktivitetsrunda. Det var grått och blött till en början. Vi blev indelade i lag. Vi var i vitstorkarna. Vi gick en runda på kanske 5 km med olika stationer, där vi mötte andra lag. Memory, vedbygge, göra upp eld, blindgång, bowling, forsla vatten med slang, legobygge, ta sig genom spindelnät, flygplansbygge och några till. Vi samarbetade bra med barnen och alla var nöjda med dagen. Av alla poäng vi fick, så köpte vi ingredienser till en tårta, som vi sedan byggde på kvällen. Barnen gjorde dem alldeles själva och de blev väldigt söta! Barnen somnade ganska tidigt, så de flest vuxna satt uppe vid elden i några timmar och snackade. Det var betydligt kyligare än gårdagen, men elden värmer bra och är så rogivande att titta på. På söndagen åt vi frukost och hade sedan stationer vid lägerplatsen. Vi gjorde hinderbana, kastade frisbee och gjorde armband. Några tryckte tröjor och gjorde en stor flagga. Efter lunch åkte vi vidare för min match i Ystad.
 
 
När vi kom till Ystad, så hade Vide somnat. Malva följde med mig och satt själv och tittade hela första halvlek. Vi saknade en del spelare, men kom ändå med ett starkt lag. Pernilla - Tilda, Jessica, Emma N, Liv - Becky, Angelica, My, Kajan, Olinda - jag. Lovisa, Thea och Matilda var avbytare. Matchen börjar inte alls bra. I första anfallet blir Pernilla sparkad på fingrarna och har sedan väldigt ont resten av matchen. Strax därefter tar sig deras nummer 22 enkelt genom vårt försvar och skjuter in 1-0 vid första stolpen. Vi spelar sedan upp oss och skapar en del lägen. Vårt försvar hittar rätt och är tuffare mot deras spelare. Efter 20 minuter uppfattar Becky att jag är fri på högerkanten och kastar ett snabbt inkast. Jag tar mig in i straffområdet och spelar snett bakåt till Kajan, som snyggt sätter 1-1. Trots chanser åt båda håll, så står sig 1-1 till pausen.
 
I andra halvlek har vi mer boll och Pandora känns inte lika farliga. De lägen de har stoppar backlinjen, Pernilla eller så missar de målet. Vi skapar tryck och målchanser. I mitten av halvleken, så kommer jag runt på högerkanten och får in bollen till Kajan framför mål. Hon får bollen mot mål, men Pandora rensar på mållinjen. Dock inte bättre än att bollen hamnar hos Olinda, som kan göra 1-2. Kort därefter så sätter Jesscia 1-3 på en hörna av Emma. Emma slår många fina hörnor och det är väldigt nära på att ge utdelning fler gånger. I slutet av matchen är vi nära på att utöka. Olinda, Kajan och Angelica kommer upp och är väldigt nära att rinna igenom, men stoppas i sista stund. Härlig vinst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0