Underbara dagar!

Förra veckan fortsatte det fina vädret. Jag hade lovat barnen att vi skulle till Hylliebadet, men kunde inte det eftersom det var för fint. Vi cyklade till Klagshamn och Vide skulle absolut cykla själv. Det gick jättebra dit, men på hemvägen var han lite trött. Jag och Malva doppade oss och Vide doppade sina ben. Barnen grävde och jag njöt i solen. På kvällen var det fotboll för Malva.
 
 
På tisdagen blev det Hylliebadet trots att det var ganska fint. Vi cyklade allihop idag igen. Det blev paus på Ikea för att äta mjukglass. Barnen var duktiga på badet. Vi tränade lite simning, men busade mest. Malva åker alla vattenrutschkanorna själv, men även Vide var modig och åkte den vita branta väggen själv. Han kunde också ta sig till trappen själv. Även i strömmen var han stora delar själv i vattnet och kände sig så stolt. Cyklingen hem tog lite längre tid, men inte så konstigt om Vide var trött efter all cykling och bad. 
 
 
På tisdagskvällen tog jag tåget upp till Göteborg. Lite förseningar innan Helsingborg, så vi blev 40 minuter sena. I Göteborg hämtade Anela upp mig, Jilan och Ayse. Vi körde bil upp till Lysekil och bodde på en gammal strandvilla. Det blev en underbar morgon med frukost ute. Vilken sommaridyll! Det var väldigt varmt och planen låg väldigt fint med klippor som läktare. Vi skulle döma en F16 landskamp mellan Turkiet och Irland. Irland vann med 1-0 och vi hade vattenpaus i båda halvlekarna på grund av värmen. Olga var observatör. Roligt att träffa henne igen! Efter matchen åt vi god pastasallad på en restaurang i närheten. Sedan köra Anela oss till Göteborg och så tog vi tåget hem. Ett roligt domaruppdrag!
 
 
Det fina vädret fortsatte och jag och barnen var mycket ute. En eftermiddag spelade vi inlineshockey och Vide gick från att gå fram till att kunna åka. Kul med utveckling! På torsdagen hade barnen Bamseloppet på förskolan och på eftermiddagen var vi på Förskolans dag. Där visades verksamheten upp och barnen fick prova på olika saker.
 
 
På fredagen var Malva på skolan och träffade sin nya klass. Jag och Vide var på min crossfitträning.
 
På lördagen hämtade mamma och pappa Malva och Vide vid lunch. Jag och Jimmy skulle på Celia och Johans bröllop. Det var väldigt fint väder och vi samlades alla i Celias föräldrars trädgård. Det blev en fin vigsel och sedan fortsatte festen i Söderslättsbygdegård söder om Vellinge. Många fina tal och god mat. Ett väldigt fint bröllop!
 
 
På söndagen var jag i Falkenberg och dömde i Elitettan. IF Böljan - Assi IF. Bortalaget gjorde tidigt mål och vann till slut med 3-0.
 
Förra veckan hann jag med två fotbollsträningar och en match på fredagen. Vi mötte Onslunda/Tomelilla/Gärsnäs. De låg sist i serien inför matchen och vi hoppades på att kunna göra några mål. Vi startade med att pressa och stressa dem. Vi fick tidigt flera målchanser och jag kunde göra 1-0. De kom upp och fick några chanser. Vi slarvade lite och de sköt ett skott i stolpen. Innan paus kunde jag göra 2-0 på en fin passning av Jessica. Det kändes som vi borde kunna få in fler mål. I andra halvlek blev det mer kompakt och svårare för oss att skapa chanser. Tilda gjorde ett mål och Kajan ett, så matchen slutade 4-0 till oss. Bra jobbat av alla! Malva och Vide var med och tittade på matchen och hade lite svårt att sitta still. Roligast var nog när Milan visade hur man skvätte vatten med flaskorna. Sen var det svårt att få dem att sluta.
 
Malva hade också två fotbollsträningar och på fredagen åkte vi inlines hem från förskolan. Duktigt av barnen, då vi åkte en omväg om sopstationen. Kanske 3 km. I slutet ville Vide hålla min hand när vi åkte.
 
 
På helgen hann vi med mycket. Malva lekte med Svante på lördagen. Först hemma hos dem och sen hemma hos oss och då fick Vide vara med. Gissar att de hade roligt! Jag dömde en p16-match på eftermiddagen. LB07 - GIF Nike. Det såg ut att bli åska och störtregn, men vi klarade oss och det kom bara några få droppar. 2-2 slutade matchen. På kvällen åt vi grillat ute. Smaskigt och härligt att kunna sitta ute vid sjutiden och inte frysa.
 
På söndagen åkte vi upp till Helsingborg för att titta på Jennifer som spelade beachhandboll. Det var stundtals soligt och ibland mörka moln. Lagom varmt för att titta, men inte tillräckligt varmt för bad. Jennifers lag vann första matchen, men förlorade en jämn åttondelsfinal. Sent på eftermiddagen var jag på Malmö IP och var fjärdedomare i skånederbyt Rosengård - Vittsjö. Lovisa dömde och Åsa och Viktioria var AD. Det var inte alls så varmt och sista 10 minuterna så stod jag och frös. Hemmalaget vann matchen med 2-0.
 

 
Den här veckan har det varit väldigt varmt. I måndags fixade jag lite hemma och tränade crossfit innan jobbet. Utfallssteg med kb, burpees och squats med kb, gav lite träningsvärk i låren.
 
Igår var jag och barnen i Klagshamn. Det börjar bli skönt i vattnet. Det var uppmätt till 18,8, men kändes varmare. Barnen gillar klätternätet och gungan. Bryggan är också rolig att titta på fiskar och hoppa från. Till och med Vide var i och doppade sig. Jag lämnade sedan barnen till mellis på förskolan.
 
 
Idag började jag dagen med crossfit. Team-wod box overs med kb 16 kg i varje hand, k2e, burpees och 400 meters jogging. Det var svettigt i värmen! Vi åkte sedan till Lomma. Väldigt varmt, men svalkande vindar som även tog med sig sand. Malva hittade en kompis som var lika gammal och de lekte länge i vattnet och grävde tillsammans. Jag och barnen kastade också tennisboll. Malva verkade rädd för bollen, som hon brukar kunna fånga. Istället var det Vide som fångade flera gånger och han kände sig så stolt. Vi tog två härliga bad och Vide doppade sig inte helt frivilligt, men trillade när vi busade. Hoppas vi får fler sådana här dagar i sommar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0