Linnea 1 månad och Malva 7 år!

Första fredagen i december lämnade vi Malva och Vide hos farmor och Bosse. Vi skulle på julfest med Jimmys jobb på Swedbank. Vi kom dit och det bjöds på bubbel och snacks. Det blev sedan lite tal, innan det var dags för julmat. Linnea var med oss och sov mest. De sjöng några låtar under maten, men efter efterrätten schlagershowen. Då gick jag och Linnea hem. Vi hämtade de stora barnen på vägen hem. Jimmy stannade och kom hem senare på natten.
 
 
Lördagen var helt fullbokad. Jag och Linnea var med på Vides tennis. Han har blivit duktig. Sedan var det dags för fotboll. Vides lag hade delat upp i fyra lag och spelade tre matcher var mot Linero IF. Killarna kämpade på bra och det firades mycket vid varje mål. Själv började jag känna mig frusen efter ett tag. Vi körde sedan hem och hämtade Jimmy och Malva. Vi åkte vidare till glöggmys hos Celia, Johan, Truls och Aske. Kul att träffa alla och det bjöds på mycket gott. Speciellt lussekatterna. Sista stoppet för dagen var Sandby. Mysigt att träffa Anneli, Oskar, Meja och Nike. Så klart kul att träffa mamma och pappa också. Vi bjöds på god mat. Hade julklapps och present utdelning. Hoppas det inte dröjer allt för länge tills vi ses igen...
 
 
På söndagen hade Malva avslutning på gymnastiken på Hyllie. Hon var duktig. Det var väldigt mycket folk och även Bamse kom.
 
Veckan efter var det en del fest och avslutningar. Jag hann med tre pass crossfit och det känns bra. Härligt att vara i gång igen.
 
På tisdagen var det nobelfest för barnen. På kvällen var jag på tjejträff hos Evelina i deras nya hus. Vi åt sparrissoppa och bröd och satt och snackade.
 
På onsdagen var Malena, Tage och Tova och hälsade på. Vi åt mellis och barnen lekte. På kvällen var Jimmy och Vide på skridskoskola. Jag och Malva var på julavslutning med klassen. Barnen hade frågesport, vi fikade och sedan kom tomten.
 
På torsdagen var jag och Linnea på BVC. Linnea hade börjat gå upp bra i vikt och vägde 3460 g. Hon hade växt en cm och var 51,5 cm. På kvällen var vi på Bright Grill&Bar och åt god mat. Båda barnen åt bra. Jag och Jimmy tog burgare, Malva kycklingpasta med curry och Vide spätta med pommes och remuladsås. Linnea sov hela tiden.
 
På fredagen var det Lucia. Vide var så söt som Lucia. Helt otippat att han ville vara det. På kvällen var Malva och jag i kyrkan och tittade på ett fint luciatåg. Det var flera låtar jag kände igen, men även några helt nya.
 
 
På lördagen var det äntligen dags. Malva och Majas discokalas. Vi var där och förberedde innan med Majas mamma och pappa. Min mamma och pappa kom vid 12-tiden för att passa Linnea. Klockan 14 började kalaset. De flesta i klassen kunde och kom. Malva hade också bjudit tre andra tjejer och Maja en. Nästan direkt blev det pizza. Efter det öppnade tjejerna sina paket efter snurra flaskan. De fick mycket fint, så de var glada. Sedan blev det limbo och dans. Popcorn och lussekatter. Vi sjöng för tjejerna och barnen åt glasstårta. Sista tiden blev det dansstopp, hela havet stormar och godis. Ett väldigt lyckat kalas! Vi började sedan städa, men jag fick snabba mig hem och mata Linnea. När jag kom tillbaka, så var de nästan klara. På kvällen kom Selma och sov över med Malva. Det var mycket bus och fnitter och mindre sömn.
 
 
På söndagen var vi på luciaavslutning på simningen. Vi började med mycket bad. Linnea sov nästan hela tiden. Tomten kom med Gott och blandat. Det bjöds på lussekatt, pepparkakor, clementin och dricka. Dagen avslutades med ett jättefint luciatåg. De äldre simmarna simmade med facklor. Snart kan Malva vara med, om hon fortsätter med simningen.
 
Veckan innan jul fortsatte med träning. Tre pass med crossfit igen. Snart är jag i kanonform igen.:) På tisdagen var det avslutning på fotbollen. Jag var med och passade lite och stod sedan i mål under den timmen vi tränade. Det kändes bra och var kul, även om jag undvek att springa. Jag släppte bara in ett mål. Linnea fick sedan en söt elefant och en body med fin text. Jag vann pris för mest mål och poäng, trots att jag bara var med halva säsongen och inte hade någon kanonform. Det var ju två matcher i juni, som jag gjorde 9 mål. Träningspriset gick till Thea, som bara hade missat tre träningar. Riktigt bra! Vi avslutade med julklappsspelet. Spännande och vissa paket var mer populära. Jag vann god choklad och en fin mössa, så jag var nöjd!
 
 
På onsdagen var det avslutning på skridskoskolan. Malva och Vide har blivit duktiga och Vide är bättre på att vara med på övningarna än förra säsongen. Efteråt bjöds det på lussekatt, pepparkakor, kladdkakemuffins och sugrörsdricka.
 
På torsdagen var Linnea på läkarbesök på BVC. Allt var bra och hon hade nu gått upp till 3730 g och 52,5 cm. Huvudet var 36 cm i omkrets. Efteråt var jag på barnvagnspass på Gripen. Sedan hämtade jag Malva. Hennes sista dag på fritids i alla fall på ett år. Vi åkte till julpyssel på förskolan. Vi fick se ett fint luciatåg på film och barnen gjorde julpyssel. Vi fikade. Goda hemmabakade lussekatter. Malva pysslade och pysslade.
 
På fredagen var det julavslutning för Malva i kyrkan. Jag lämnade först Malva på skolan och sedan Vide på förskolan. Linnea hade sedan premiär i bärselet och det gick bra. Vi gick tillbaka till kyrkan och stod och väntade ute ett tag. Barnen gick först in och sedan vi vuxna. Det blev helt fullt. Prästen och rektorn pratade. Barnen sjöng fina julsånger, en tjej spelade piano och det hela avslutades med två duktiga killar som dansade. Jag hämtade sedan först Malva och sedan Vide.
 
 
På lördagen var det dags för släktkalas för Malva. Jag gjorde en chokladtårta, som Malva sedan dekorerade. Sedan förberedde jag pajen. Mina föräldrar kom och hjälpte till att duka och skära sallad. Pappa dekorerade sedan gräddtårtan. Jimmy och Malva var iväg och högg julgran. Gästerna kom vid 13. Pajen tog lite tid, så vi åt närmare två. Många ville hålla Linnea. Malva fick fina kläder, många örhängen, ett halsband och diadem. Vi sjöng sedan för Malva och fikade. Vide åt nästan ingen mat och höll sig undan, men kom ut för lite tårta. Malva var nöjd med dagen!
 
 
På söndagen klädde vi julgranen. Malva gjorde mest. Malva och Linnea tog sedan ett julbad. Linnea njuter verkligen i vattnet. Malva fortsatte sedan med sin läxa och Linnea tränade nacken. Hon gillar inte det så mycket, men har blivit starkare.
 
 
På julafton sjöng och firade vi först Malva på morgonen. Hon fick lite kläder av oss och pyssel. Vid 12 var vi i Sandvy och firandet av Malva fortsatte. Mikael var också där. Senare på eftermiddagen blev det julmat. Barnen kollade på julkalendern och sedan Kalle. Tomten dök upp, men blev snabbt avslöjad som mormor. Malva och Vide fick mycket fint och Linnea fick lite kläder. Vi åt sedan risgrynsgröt och lite choklad. Vide började bygga lego och jag och Malva spelade Vem där?
 
 
Juldagen började med slimetillverkning och legobygge. Vi körde sedan in till Malmö med lite fika och choklad för att gratulera Margit på 99-årsdagen. Lite senare kom även Marianne och Bosse med present och tårta. Margit var glad att träffa oss och Linnea. Vi körde sedan till Sandby för att fira min mamma som blev 65 år. Mikael och Annica var också där. Det bjöds på fläskfilé och potatisgratäng. Till efterrätt två sorters tårta. Tjejerna hade spelkväll och killarna filmklubb. Mamma fick biljetter till Grease och verkade nöjd. Mysig dag!
 
 
På annandagen var jag och tränade crossfit på barnvagnspasset. Efter det var vi i Bunkeflo och firade jul. Vi blev först bjudna på fika. Sedan blev det hamburgare. Barnen öppnade sedan sina paket. Vide fick ninjagolego, Malva kumicreator och Linnea en fin body och hängslebyxor. Vi spelade spel, byggde pussel och åt glass. Trevlig eftermiddag och kväll!
 
 
 
I fredags var jag och alla barn på BVC. Linnea vägde nu över 4 kg. 4015 g, men sedan kissade hon ner hela vågen, så då tappade hon nog ner till 3 kg igen. Fortfarande är hon inte lika tung som Vide. Hon var 54 cm lång. Efteråt handlade vi och åkte hem. På eftermiddagen var jag och barnen på Vanningen. Det blev mycket bus, lite fika och sedan simmade vi. Vide tog simborgarmärket. Hälften ryggsim och hälften bröstsim. Jag och Malva simmade tolv längder. Kvällen avslutades med pizza.
 
 
I helgen har det varit mycket Tour de Ski och annan skidåkning på tv. Jag hann med att träna crossfit i lördags och Jimmy tog sig dit i söndags. Barnen lekte med leksaker de fått i jul och läste även för Linnea. Malva har varit duktig och gjort mycket matteläxa, så vi slipper ta med den boken till fjällen. I söndags var jag och Vide ute på en stenletartur, men hade ingen tur. Det blåste kallt och började skymma, så det var svårt att se, men han var ändå entusiastisk.
 
 
Igår var jag på crossfit på förmiddagen och hade med mig Vide och Linnea. Efteråt hämtade vi Malva i Vellinge, som hade sovit över hos Nikki. Vi åkte sedan till Sandby och åt mat. Vi spelade mat och pratade lite. Vi ses ju inte på ett tag. Hoppas de får en härlig resa!
 
 
Idag är sista dagen på året. Den började med en jobbig kaos wod på Gripen. Sedan Tour de Ski och nu avslutas den med en lugn kväll med familjen. God mat och dricka! Gott Nytt År! Linnea är 6 veckor och har börjat le. Så söt och snäll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0