Hösten är på väg...

Friveckan flöt på med aktiviteter för barnen. Vi fixade hemma och barnen hade några kompisar som följde med på eftermiddagearna. Jag försöker hålla igång lite. På tisdagen simmade jag en kilometer när Malva hade simträning, på onsdagen tränade jag crossfit och på torsdagen klippte jag gräset. Vide var hemma med mig på måndagen och fredagen. På fredagen bakade vi drömrulltårta till släktkalaset.
 
 
På eftermiddagen på fredagen åkte vi till Extreme zone. Det var full fart på barnen i tre timmar. Vide var först lite försiktig och klättrade inte hela vägen upp, men kom längre och längre. När han väl kom hela vägen upp, så körde han flera gånger. När de hoppar vill han klara allt som Malva göra och det kom en massa tårar när han inte lyckades. Han försökte och försökte och grät och grät. Till slut gick det och då ser man verkligen hur stolt han känner sig. De träffade några äldre tjejer som gav dem tips på hur de skulle göra volter och Vide hade bättre snurrteknik än Malva. Hon får passa sig, för snart är han bättre med den viljan. Vi avslutade kvällen med sushi hemma!
 
 
 
På lördagen hade Vide tennis och barnen lekte med kompisar. På söndagen hade Malva mulle och Jimmy och Vide var med i skogen och träffade Sara och Hampus. Killarna hade haft kul tillsammans. Jag var hemma och förberedde inför kalaset. Lasagne och tårta och fika efteråt. När gästerna kom blev Vide väldigt nöjd med presenterna. Hajtänderna var bäst, men han gillade allt. Mycket dinosaurier passar ju vår lille kille. Flera ändrartröjor, som han hade på sig under veckan efter. Dinosaurietårtan som min mamma och pappa hade gjort blev en bra överaskning och den var god också. Kul att många kom!
 
 
 
Förra veckan jobbade jag dag. På måndagen var jag hos barnmorskan och allt såg fortsatt bra ut. Tiden går snabbt, så bara två månader kvar. På tisdagen var det simining och fotboll. Jag hann med en kilometer till. Malva hade fotografering i onsdags och studiedag i torsdags, men hon var på fritids. På fredagen hade Malva med sig Ida och Selma hem. På kvällen körde jag till Lund och umgicks med laget. Det var många som kom och vi beställde snabbmat. Kul att träffa alla!
 
 
I lördags var Malva på kalas hos Bianca på Jump. Jag och Vide stod i kiosken in Hardeberga. Han skötte sig bra och hjälpte till med att sälja biljetter och fika. I söndags var det Vides tur att vara på kalas. Love hade utklädningskalas. Vide var Darth Vader. Han kom hem nöjd. På eftermiddagen kom Björn, Pia och Stefan. De kunde inte komma på släktkalaset, så vi bestämde en annan dag. Vide fick Ninjago lego och två Ninjago ändrartröjor. Efter han hade öppnat alla paket, så sa han det här är för mycket. Otippat av honom, men nöjd var han. Vi åt pulled pork med ris och efteråt bjöd vi på kaffe och lite kakor. Barnen var lite stimmiga, men annars gick det bra.
 
September avslutades med simtävling för Malva. Det var inte lika många barn som det brukar vara, så de körde på utan paus. Malvas första gren var 25 meter frisim. Hon glömde att sätta på simglasögonen, men annars fick hon en bra start. Hon simmade på snyggt, men i slutet blev hon lite trött och behövde andas mycket. 25 meter bröstsim var nästa. Här hade hon tävling med tjejen på banan bredvid och tittade mer på den än framåt. Sista grenen var 25 meter ryggsim. Hon kämpade på bra även här. Tror hon fick bättre tid på alla sträckor jämfört i våras. Tävlingen avslutades med att alla fick guldmedalj och stora applåder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0