Åter till vardagen!

På måndag cyklade jag och barnen till MVC i Vellinge. Barnen skulle lyssna på bebisens hjärta. Allt var bra. Vi lyssnade på Vides och Malvas hjärta också. På kvällen körde vi till Gårdstånga för fotbollsträning. Jag var med på lite och spelade mycket med barnen också.
 
På tisdagen var det tjejkväll och jag var på Malmöfestivalen och åt god mat. Vide hade första fotbollsträningen efter sommaren.
 
På onsdagen var vi uppe tidigt och körde till Beijerspark för att titta på näst sista inspelningen av Sommarlov tillsammans med Sara, Astrid och Hampus. Den här gången var det ingen artist och det blev lite långtråkigt i slutet. Barnen hade svårt att sitta still. Efteråt körde vi hem till oss och barnen lekte en stund. På kvällen var vi på Malmö IP för att titta på Malmöderby, Rosengård-LB07. Barnen fick nya ansiktsmålningar och letade efter skelett.
 
 
På torsdagen började Malva ettan. Som en kanin. Vide och jag väntade utanför. Efteråt tog vi bussen in till Svågetorp. Vi köpte kläder, tittade på Stadium och gick för att äta på IKEA. Vi åt först brunch. Malva och Vide ville sedan leka på leklandet, men innan vi kom dit så började Malva känna sig trött. Vide gick själv in och Malva somnade i en soffa. Malva kändes febrig och vi åkte sedan hem.
 
 
På fredagen var Malva bra igen och var i skolan. Efter skolan tog vi bussen in till Malmöfestivalen. Vi såg några cirkus- och dansuppvisningar och var på barnområdet. Vide ritade plankton, de körde med robotar, fick göra stora såpbubblor, fick tuschtatueringar och spelade basket. Vi var sedan på sagolekplatsen, innan vi gick tillbaka till Gustav. Vi åt fish and chips och en mjukglass till efterrätt.
 
 
På söndagen var Malva på Isabellas och Leahs bowlingkalas på O'Learys på Entré. Jag, Jimmy och Vide hälsade på Margit under tiden. Vi hade med oss fika och satt och pratade. 
 
Veckan efter var vi tillbaka till vardagen. Jag jobbade dag. Vide var tillbaka på förskolan och flera av aktiviteterna hade börjat igen. Vide ska gå två veckor på Bäcken, innan han börjar på Hästskon. På onsdagen var vi på Öppet hus där. Det var nytt och fint. Vide gillade det och ville aldrig cykla hem. På torsdagen började Malva på gymnastik och hon verkade gilla det. Våra äpplen har börjat mogna. Vi har fyra sorter. Aroma är den ena och alla är goda. På fredagen körde vi ner till stranden. Det var härligt väder och vi hade med oss mellis. Vi var kvar till 18 och njöt av den sista sommaren.
 
 
På lördagen jobbade jag först hela dagen extra och sedan hämtade Jimmy mig. Vi skulle på Hardebergas 70-årsfest på Björkaloge. Först åkte vi förbi Hardeberga på förfest. Det var några "gamla" hardebergare med respektive som hade spelat fotboll som var där. Vid 18.30 körde vi ner till Björkaloge. Det bjöds på fördrink och sedan var det mat vid långbord. Grillad gris, potatisgratäng och grönsaker. Det blev sånger med ett band och några oplanerade uppträdanden. Själv fick jag pris för lång och trogen tjänst. En HBK-vimpel får se var den ska stå. Det blev sedan dans hela kvällen. Kul att träffa många gamla HBK:are och även alla från damlaget såklart. En trevlig kväll!
 
 
På söndagen var det underbart sommarväder. Vi körde ner till Skanör och träffade Sara, Astrid och Hampus. Först badade vi vid bryggan och barnen tjejerna och Hampus hoppade i. Vide ville inte. Vi gick sedan ner till sandstranden och på vägen tittade vi i småbåtshamnen. Barnen tittade när andra fångade krabbor. Nere vid stranden, så badade jag och Vide. Barnen fångade sedan maneter i en spann. Vi lyckades bli av med Vide, men efter 10 minuters letande så hittade vi honom längre bort på stranden. Han hade gått fel och hittade inte vår plats. Vi var länge på stranden innan vi åkte hem.
 
  
Sista veckan i augusti fortsatte med fint väder. Jag jobbade först förmiddag och sedan eftermiddag i slutet av veckan. Vides förskola var stängd på tisdagen och onsdagen, så Vide var med Jimmy på tisdagen. På eftermiddagen var vi först på badet och sedan skjutsade jag Vide direkt till fotbollsträningen. På onsdagen var jag ledig från jobbet och jag och Vide var nere i Klagshamn hela dagen. Vi var nästan helt ensamma från början. Vide ägnade flera timmar åt att håva maneter, fiskar och fånga krabbor. På torsdagen lämnade vi in recensionerna till sommarboken på biblioteket. Först jag och Vide. Han har varit så duktig och hade läst tre böcker under två veckor. Malva hämtade jag sedan på lunchrasten, så att hon också fick välja bok. Hon har varit så glad över sina läxor och har haft det nästan varje dag. Tänk om det fortsätter så... 
 
 
På fredag kväll åkte jag direkt på S-fest efter jobbet. Det var många som hade klätt ut sig roligt. Siamesiska tvillingar, Sommarskuggan, superhjältar, studenter mm. Det var många som var där. Hanna hade gjort väldigt god mat. Förrätt, varmrätt och efterrätt. Härligt väder för att vara i slutet av augusti. Mackan fick en massa saker på S av oss. Vissa var han nog gladare över än andra!
 
 
 
Första veckan i september hade jag frivecka, men jag jobbade en natt i mitten. Jag fixade en del i trädgården och städade inne. Vide var sin första dag på Hästskon och är supernöjd. På tisdag morgon var jag på glukosbelastning. Två timmars väntan gick ganska fort och värdena såg bra ut. Magen växte som den ska och hjärtat slog bra. Jag hämtade barnen tidigt, för vi skulle på badet. Under tiden Malva hade simskola passade jag på att simma. Drygt en kilometer. I vatten känner man sig smidig trots att man är stor. Malva hade med sig kompisar flera dagar från skolan och Vide längtade mest efter sin födelsedag och hade nedräkning. På torsdagen hann jag med ett pass på crossfiten. Det var flera månader sedan sist. Jag tog det lite lugnt. Det var pushpress och pullups. Även om jag inte hade så tunga vikter, så hade jag träningsvärk flera dagar efter i armarna. Jag får se till att vara där lite oftare...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0