Smittad?

April började med crossfit med mer knäböj och fotbollsträning. Vide hade med sig Kom ner Sotis och läste för alla på förskolan. Så nöjd och stolt. De andra barnen hade försökt, men de kunde inte läsa med små bokstäver. Vide blev snuvig och hostig på onsdagen och stannade hemma på torsdagen. Själv började jag få ont i kroppen på fredagen. På lördagen var jag ute och gick i två timmar i solen och kände mig sedan trött i kroppen. Malva sov över hos Ida med Selma från lördagen till söndagen. Vi hämtade henne först vid 15. Nu började jag bli rosslig i halsen, tung i huvudet och känna mig febrig. På helgen fick vi även höra att Margit hade gått bort i lunginflammation. Hon har varit svag i slutet och inlagd på sjukhus. 99 år. Så långt och friskt liv hon har haft. Så roligt att vi fått träffa henne så mycket.
 
På måndagen låg jag mest i sängen. Hade feber och ont i kroppen. Fick även ont i ryggen när jag låg för länge. Under resten av veckan så gick febern ner, men jag blev snuvig istället och fick ont i bihålorna. Vide blev helt frisk, men istället fick Linnea feber. Hon blev rosslig och snuvig i slutet av veckan. Vi fick ställa in påskfirandet i Sandby, men barnen fick leta ägg hemma. De har även varit ute och lekt mycket med kompisarna på gatan. Så härligt väder. Skönt att ha trädgård när man är sjuk och vill komma ut. Linnea fick riktigt hög feber söndag och måndag. 39,5 och kändes väldigt matt. Jimmy, Malva och Vide var och firade Jennifer 16 år igår. Synd att vi missade det också. Igår på kvällen kändes hon bättre, så skönt att se henne pigg igen. Nu hoppas vi att den sista förkylningen på mig och Linnea också vill försvinna. Jag vill träna igen och träffa folk!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0