Fotboll!

I söndags hade vi vår första riktiga match på flera månader. Så kul att fotbollen startar igen. Vi mötte Veberöds AIF i en träningsmatch. Kul att möta systrarna Rosén igen och Emma i målet.
 
Stundtals spelar vi bra och pressar Veberöd, men ibland tappar vi pressen och kommer lite fel i positionerna. Inte så konstigt att allt inte sitter när vi inte har spelat match på så länge. Vi tar ledningen ganska tidigt när jag kommer runt på kanten och spelar fram Åke. Vi gör sedan 2-0 när Kajan väggspelar med mig och hon sedan kyligt lägger in bollen i bortre. I slutet av halvleken slår Emma P ett fint inlägg som jag kan nickskarva in i bortre. 3-0 i paus
 
I andra så reducerar de till 3-1. Jag kan sedan med lite tur få med mig bollen in i straffområdet och via målvakten sätta bollen precis i stolpen. 5-1 kommer i slutet då jag kommer runt på högerkanten och hittar Felicia framför mål. Vi har flera väldigt bra lägen till fler mål, men dåliga avslut och bra målvaktsspel höll nere siffrorna. Riktigt roligt att spela! Nu kör vi!
 
 
 
Den här veckan har jag varit på jobb hela veckan. Jimmy har också jobbat mycket så mamma och pappa har hjälpt till att passa barnen.
 
I måndags var Malva och Vide på speedway, men Malva ville inte prova. Vide körde några varv, men han tyckte det gick för fort fast han nog kunde springa snabbare.
 
I tisdags var det fotboll igen med alla barnen.
 
I slutet av veckan kom det varma vädret tillbaka, så igår blev det stranden och vi får hinna med mer bad innan skolan börjar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0