April

Linneas feber var borta och även förkylningen försvann. Själv blev jag bara bättre och bättre efter påsklovet och på lördagen hade jag inga symtom längre. Malva hade hosta ett tag och Jimmy klarade sig helt. Barnens aktiviteter började igen. Linnea kändes starkare och starkare. Hon ville inte luta sig bak i babysittern och satt stabilt i matstolen även om hon inte ville äta så mycket. Frukter gick bra, men gröt och mosad potatis och morot kom ut direkt.
 
 
På söndagen var vi i skogen. Malva var på Mulle och jag träffade mamma. Lite på avstånd, men så skönt att kunna träffa folk igen. Vide letade djur och stenar att fotografera.
 
 
Veckan efter var som vanligt igen. Jag provade att jogga en liten runda och det kändes bra. På tisdagen körde jag crossfit och fotboll. På onsdagen var jag med på mammaträning i Tygelsjö. Kul pass och roligt att träffa mammor med barn i samma ålder här. Crossfit och fotboll på torsdagen igen. Så skönt att träna igen och det kändes inte som jag hade tappat så mycket. Vide och jag var på stenletarutflykt, men hittade bara vanlig sten inga fossiler. Linnea var på femmånaderskontroll med vaccinering. Det gick bättre än förra gången. Hon vägde 6770 g och var 61,5 lång. Exakt som Malva på vikten och 0,3 cm ifrån på längden. Omkretsen på huvudet var 41,3 cm. Vi har badat flera gånger och Linnea älskar både badkar och poolen.
 
 
Begravningen för Margit hölls på eftermiddagen 27/4. Den blev väldigt fin. Barnen skötte sig fint. De hade en hel del frågor, men det är ju normalt. Vi svarade så gott vi kunde. Efteråt gick vi till Elysée och åt mat. Räktoast, filé Oscar och glass till efterrätt. Väldigt gott och jag blev så mätt. Barnen träffade sina nästkusiner och hade roligt ihop. Det blir ju inte så ofta.
 
 
Veckan fortsatte med träning. Ett pass crossfit, mammaträning på hemmaplan och fotboll. Jag körde lite själv på utegymmet och backträning i Tygelsjö. Jag var ute på en barnvagnspromenad med kyrkan. Vi gick en runda och hängde sedan på en lekplats. Linnea gungade för första gången och gillade det. Malva och Vide ville direkt prova gunga henne sedan.
 
Valborg skulle firas i Skateholm med Malena och några till. Själv var jag inte alls så sugen. Det lovades regn och blåst. Lagom till vi kom dit vid 18-tiden, så klarnade det upp. Det blev en jättemysig kväll. Elden blev en höjdpunkt för alla. Vi grillade sedan korv. Till efterrätt hade jag bakat rabarberkaka. Barnen ville sova över, men vi bar ut sovande barn vid midnatt och åkte hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0