Maj

Maj började med en hel del träning. Intervaller och utegym. Jag har fått ett träningsprogram med mycket löpning av min fyscoach som jag ska försöka följa, så mycket som möjligt. På söndagen var Malva i Mårryd med Mulle. Vi andra gick en runda med min mamma och pappa. Jag hade Linnea i bärsele. 7 km, så kände av axlarna lite sen.
 
 
På måndagen hängde vi på lekplats efter skolan. På tisdagen blev det bad för alla. Barnen hade med sig kompisar flera dagar. Min träning fortsatte med mammaträning, löpning, crossfit och fotboll. Det kändes bättre och bättre. Jag känner mig tillbaka i bra form igen. På fredagen kom Annica och Mikael till oss och vi åt grillat. Flora och Linnea var söta tillsammans.
 
 
På lördagen var det premiär i cykelvagnen. Jag och barnen hade en lång utflykt till Klagshamn. Bad för Malva och stenletande, grävande och håvande för Vide. Jättehärligt väder!
 
 
På söndagen var vi i Hardeberga på fixardag. Barnen hjälpte till väldigt bra. Först städade vi omklädningsrum och sedan rensade vi ogräs mellan plattor. Svettigt värre. Vi fick hamburgare och läsk. Chokladboll till efterrätt. Vide hittade och fick mängder av burkar och var hur nöjd som helst. Efteråt åkte vi till Sandby en stund och bjöds på mat.
 
I början av veckan innan Linnea blev ett halvår började hon först ta sig bakåt snabbare och snabbar och sedan långsamt framåt. Hur nöjd som helst med sig själv! Nu kom hon åt allt hon ville och hon är vår lilla hundvalp. Biter på allt! På torsdagen var vi på BVC och träffade läkaren. Allt gick bra, men hon håller huvudet lite snett. Nu var hon inte lika platt i skallen längre, så skönt att det har gått till sig. Vi skulle till sjukgymnast och träna så att hon håller det mer rakt. Hon vägde 7490g och var nu 62,5 cm. Hon tappar vikt på Malva även om hon har väldigt runda kinder och lår.
 
 
Den här veckan fortsatte jag även att träna på bra. Barnen hade simavslutning. Vide lyckades ta järnmärket sista lektionen och Malva har tagit alla medleymärken. Bra kämpat av båda! Malva hade även sista gången på gymnastiken. Som hon gillar det. På fredagen hälsade jag, Vide och Linnea på hos Marianne och Bosse. På lördagen var vi länge på badet med Cecilia. Skönt när det inte är så mycket folk. På söndagen tränade jag crossfit tidigt och sedan var Malva på kalas. Linnea har fått en linneaplanta av mormor och morfar. Vide har hjälpt till att plantera och dekorera med en stor sten. På söndagen var jag på crossfit på morgonen. Malva var sedan på kalas hos Sixten i klassen. Hon valde det istället för Mulle. Efteråt stannade hon kvar och badade hos Ida. Lyxigt att ha en kompis med pool för Malva som älskar att bada. Jag och Vide skulle hämta Malva. Vide lyckades doppa byxbenet i vattnet och fick ett par gamla jeans av Idas mamma. Vi fortsatte sedan ut till Alex för att Vide skulle få leka en stund. Den ena strumpan var helt borta. Kanske hunden gömt den eller vinden tagit den.
 

 
På måndagen körde jag först löpning och sedan crossfit. Vi hämtade Malva och Ida på skolan och var sedan 2,5 timme på Quality Runners. Barnen var helt slut sen. På tisdagen var Linnea hos en sjukgymnast. Hon trodde det sneda huvudet snart skulle rätta till sig, men vi fick tips på flera övningar. Sedan fortsatte jag med crossfit och fotboll. Vide hade också fotboll. På onsdagen körde jag först löpning och sedan hade vi mammaträning i Tygelsjö. Linnea har blivit duktig och äter allt.
 
 
På torsdagen körde vi upp till Båstad och träffade Maja, Olivia, Wilma, Sandra och Henrik. Det blev en härlig dag i solen. Lek på lekplats, bad för barnen, spark bort till centrum och glass och mer lekplatshäng. Alltid kul att träffas!
 

 
På fredagen körde vi ner till ett blåsigt Klagshamn. Vi värmde hamburgare på stormkök. Väldigt gott! Sedan gick vi en runda till småbåtshamnen och Vide och morfar letade lite sten och fossil. Vide hade länge önskat sig kort hår, så han fick en sommarfrisyr. Jag klippte sedan Malva, men då gick klipparen sönder så jag fick jämna till med sax. Jag körde crossfit på helgen. Fullt med folk alltid i boxen nu för tiden.
 

 
På måndagen körde jag på med min löpning, men plötsligt när jag körde 30-15, så small det till lite i höger baksida. Jag fick halta hem. Efter åt körde jag crossfit, men bara bål och armar. Låret kändes inte bra och jag fick halta till Pinchos. Vi hade bestämt träff med Mikael, Annica och Flora. Trevligt och gott! Barnen skötte sig bra och åt även dem en hel del. Resten av veckan fick jag hoppa över löpning och fotboll. Jag åkte inlines fram och tillbaka till förskolan och skolan. Jag körde mammaträning i Tygelsjö och på crossfiten. Jag och Vide satte ut tomaterna i trädgården.
 
 
På fredagen kom Bosse och Marina och åt grillat. Kul att träffa dem igen. Det var väldigt länge sedan, eftersom jag var sjuk på påsken. På lördagen hade Vide tennis som vanligt. Malva hade sedan avslutning i Skrylle med mulle. Själv lämnade jag Linnea i Sandby och åkte till Södertull och spelade fotbollsgolf med laget. Väldigt roligt, men jag var orolig över låret. Jag var inte speciellt bra, men glad över att skadan inte slogs upp. Några hål var jag ok på, medan andra var katastrof. Anders vann och Beckis kom tvåa. Jag hämtade sedan Malva och Linnea i Sandby och körde till Gårdstånga. Vi grillade, spelade kubb och åt efterrätt. En väldigt lyckad lagaktivitet. Jag saknar ju att träffas och spela mch på helgerna. På söndagen startade jag upp med ett svettigt crossfit-pass. På eftermiddagen cyklade vi ut till Marianne och Bosse och firade morsdag. Vi åt grillat i solen. Johanna hade gjort en superfin och god tårta. Barnen badade i en rolig vattenspridare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0