Skolstart!

På fredagen slutade jag ett och hade sedan jobbat klart för ett tag. Det var högsommarvärme och barnen lekte i trädgården. På kvällen hade vi match mot Lunds SK. Det blev tuffare än mot Veberöd. Linnea gjorde det enda målet på nick på en hörna. Själv spelade jag bara första halvlek. Förlust med 1-0, men i andra halvlek höll vi positionerna bättre.
 
 
På lördagen åkte jag till Kalmar för att döma min första match i Elitettan på över ett år. IFK Kalmar mot Hammarby. Det hade kommit en rejäl åskskur på dagen, så det var lite svalare under matchen. Högt tempo i en match som Hammarby vann till slut. Katrin kollade på oss. Kul att vara tillbaka.
 
På söndagen testade vi Pudesjön som jag har hört en del bra om. Det blev en riktig favorit hos oss. Jag gillar sjövatten. Skugga och gräs till Linnea. Lite strand som barnen kunde leka vid. Bryggor och hopptorn, som Malva, Vide och jag testade att hoppa från. Vi simmade även ett varv runt sjön. På kvällen var jag och Vide på en lång Pokémon-runda.
 
 
Vi åkte till Pudesjön tre dagar i rad. Malva lärde sig bakåtvolt från hopptornet och var så stolt. Vi njöt av sol och bad.
 
På tisdagen hade vi seriematch mot Önnestad i Harlösa på kvällen. Vi tog ledningen när Emma N satte en snygg frispark. Det kändes sedan som vi skulle få in fler mål, men Önnestad tog över och spelade bra. I andra halvlek så kvitterade dem på en straff med en halvtimme kvar. I slutsekunderna så gjorde de 1-2. Riktigt tungt!
 
På onsdagen hade vi mammaträning klockan sju. Vide och Linnea hängde med. Vid halv elva så cyklade jag och barnen till Bunkeflostrand. Vi hängde hela dagen med Marina och Jennifer vid poolen. Malva ville aldrig därifrån, Vide blev utklassad av Marina i vattenkrig och Linnea njöt också i poolen. Vi åt lite plockmat till lunch. Vid 16-tiden cyklade vi hemåt. Vi stannade till vid Strandhem. Barnen tog ett dopp i havet och provade rutschkanan som stod i vattnet.
 
Vi tog sedan en dag i Skanör. Det var också härligt. Lite svalare i havet än sjön. På fredagen var vi tillbaka vid Pudesjön.
 
På lördagen hade vi match. Den här gången mot Sösdala IF. De gjorde mål väldigt tidigt. Vi hade sedan full kontroll, men lyckades inte få in bollen. Jag hoppade in och till slut lyckads vi kvittera. Jag spelade fram Vera som gjorde 1-1. I andra halvlek hade vi mycket chanser och vann till slut med 5-2. Det borde ha blivit mycket mer. Efter väldigt många missade lägen lyckades jag göra ett mål, men spelade fram till tre så får väl vara lite nöjd ändå.
 
På söndagen var jag och barnen i Klagshamn på förmiddagen. Barnen håvade med Alex och Maja, som vi träffade där. Efter lunch körde jag till Alingsås för att döma match i Elitettan. Alingsås mot Lidköping. Matchen slutade 2-2.
 
 
 
På måndagen var det dags för skolan att börja. Första dagen för Vide. Vi lämnade först Malva på skolan 8.15. Var sedan hem om och kom tillbaka 10. Barnen fick en ros och var i klassrummet i 40 min. Vide verkade nöjd. Vi väntade sedan på att hämta Malva som slutade 12.30. Resten av veckan gick båda två 8.15-12.30, så det blev inte lika mycket väntande och gå fram och tillbaka. Linnea började på måndagen krypa lite längre ute på gräsmattan. Det gick väl inte lika lätt att åla och så var gräset lite stickigt.
 
 
 
På tisdagen körde jag ett pass crossfit på dagen och sedan match på kvällen. Vi mötte Broby IF på bortaplan. Det blev en lång resa dit och jag fastnade i en kö efter en olycka. Broby var riktigt bra och vi hade svårt att stoppa dem i perioder. De tog ledningen och gjorde även 2-0. Jag gjorde sedan 2-1, då jag lyckades ta mig förbi flera spelare. Vi höjde oss sedan och matchen blev jämnare. I andra halvlek bytte vi spelsystem och tappade igen. De gick upp till 4-1. Med kvarten kvar fick de en utvisning efter två gula kort. Det hjälpte tyvärr inte oss och det blev inga fler mål i matchen. På hemvägen var det några som stannade och åt på McDonalds. Kvällens höjdpunkt om ni frågar Malva.:)
 
På onsdagen blev det mammaträning efter lämning på skola. Jag körde crossfit och fotboll på torsdagen och crossfit på fredagen. Flera dagar efter skolan körde vi ner till Klagshamn och tog ett dopp. Riktigt härligt sommarväder och skönt i vattnet! Vi njöt allihop!
 
 
På lördagen var vi på Tennisens dag på Hylliesportcenter. Vi gick tipsrunda, åt korv och barnen spelade tennis. Fint ordnat!
 
 
På söndagen åkte vi till Simon hela familjen. Jag, Malva och Linnea åkte vidare för match mot Östanå Bruk. Det tog 50 min extra att köra. När vi kom fram så öppnade himlen sig, men slutade lagom till vi skulle ut och värma upp. Det var en väldig liten och ojämn plan. Vi tar ledningen när Amanda sätter bollen i mål. Sedan gör hemmalaget direkt 1-1. De tar sedan över och pressar oss. Själv får jag en rejäl stämpling och måste gå av. I andra halvlek kommer jag in igen, men nästan direkt får jag en liten muskelbristning i vaden och kan inte spela mer. Regnet börjar vräka ner och hemmalaget pressar oss mer och mer. I en omställning så kommer Amanda fri, där många vill ha offside. Hon går kyligt förbi målvakten och sätter 2-1. Vi lyckas hålla och vinner med 2-1. Härligt kämpat. Vi kör sedan till Simon igen och äter gyrostallrik innan vi åker hem.
 
Sista veckan i augusti kommer vi mer och mer in i vardagsrutinerna. Min vad är inte alls bra, så jag får hoppa över träning och löptest på tisdag och onsdagen. Jag kör lite lugn mammaträning på onsdagen. På torsdagen kör jag crossfit och kort fotboll på kvällen. Inlines går jättebra att köra, men att gå gör ont. Vide började på innebandy på torsdagen och verkade gilla det.
 
På fredagen är vi tre timmar på Extreme Zone. Malva och Vide älskar det. Linnea var också nöjd av att titta och leka lite i en barnhörna. Efteråt önskade Malva och Vide McDonalds, så det blev hamburgare innan vi åkte hem.
 
 
På lördagen var jag, Malva och Linnea på fotbollscup med Vide. De hade fyra lag med och spelade tre matcher var. Cupen var en timme försenad efter ett åskoväder, men när vi var där så kom solen fram och värmde. Killarna kämpade på bra och gjorde flera mål. Sista matchen blev tuffast mot Höllviken. Markus Rosenberg var tränare och hans son spelade i laget. Han har nog gett en del bra tips. Vide kom igång riktigt bra i sista matchen och fick grym fart. 
 
 
På söndagen var Vide på kalas hos en kompis i klassen. Jag klippte Vide och Linnea och de blev så fina i nya frisyrer. Sen började en jobbvecka för mig. Tre nätter följt av två eftermiddagar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0