Påsklov!

Påsklovet började med friidrott för Malva. Hon gillar verkligen sin nya sport. På helgen jobbade jag natt. Vide hade tennis på lördagen. På lördagen var jag och Malva och köpte kläder. Malva skulle handla upp sitt presentkort på 300 kr på Emporia. Vi var i många affärer och hon insåg att allt var väldigt dyrt. Till slut blev det en t-shirt, ett par tights och två leksaker på Lekia. Hon var jättenöjd. Själv var jag helt slut. Linnea var inte still någonstans. Skönt att jobba natt när man drar fram klockan en timme. Värre på andra hållet. På söndagen hade Malva gymnastik och friidrott.
 
 
På måndagen fyllde Jimmy 40 år. Han hade blivit överraskad av sina kompisar under natten och det var mycket ölburkar på tomten på morgonen. Jag och Malva bakade en chokladkaka under dagen. Han kom hem tidigare och vi firade honom. Han fick lite kläder av oss. Vi ska hitta på något kul sedan när restriktionerna släpper. Marianne och Bosse kom sedan och fikade. Han fick en helikoptertur av dem. Malena, Tova och Tage dök också upp och hade med sig flera bakelser. Vi var så mätta av chokladkakan med grädde, så vi orkade bara smaka lite på dem. Sedan hade vi godsaker i två dagar till.:)
 
 
På tisdagen var det jättehärligt väder och vi körde ut till Skrylle vid elvatiden. Vi fikade och gick 3 km. Så skönt att vara i skogen på våren! Efteråt var vi en stund i Sandby och spelade spel. Sedan köpte vi med oss mat på hemvägen.
 
  
På onsdagen körde jag och barnen ut till Prästaskogen. Det blev mycket klättring och Linnea kämpade på bra och gick väldigt långt. Vi fikade i solen. Kul att barnen också uppskattar naturen. På kvällen var jag på den sista träningen på konstgräs. Anders höll i en rolig träning. Ska bli kul att träna på gräs. Jag hoppas jag kan komma många gånger, men första veckan jobbar jag kväll. 
 
 
På torsdagen var vädret regnigt och inte alls så roligt. Vi läste ut lite böcker på förmiddagen och lämnade tillbaka dem på biblioteket. Sedan åkte vi ut till Marianne och Bosse. Vi fikade och spelade spel.
 
På fredagen var jag och barnen i Bjärred hos Malena, Tova och Tage. Vi var först ute på en parkourbana. Väldigt fint gjort och barnen var nöjda. Vi lekte pjätt och spelade fotboll. När vi kom hen på bjöd Malena på korv med bröd och plättar till efterrätt. Uppskattad av alla! Vi stannade länge och barnen ville inte åka hem. Vi köpte sedan med oss Kinamat hem.
 
 
På lördagen var vi hemma hos mina föräldrar. Mikael, Annica och Flora var också där. Mamma bjöd på jättegod mat. Barnen letade sedan påskägg och vi spelade spel. Det bjöds sedan på chokladmousse. Väldigt gott men så mäktigt. Vi var helt proppmätta. Vi avslutade med en stund på lekplatsen och ett varv runt kvarteret. Jag hoppade sedan in extra på natten på jobbet.
 
 
Igår blev en lugn dag. Jag vilade på förmiddagen. Ibland själv och ibland med en liten flicka som inte ville ligga till. På eftermiddagen var Malva på friidrott och jag och Linnea var på idrottsplatsen och tittade på. Linnea var överallt, men en trappa var roligast. Vi gick upp och ner och upp och ner hur många gånger som helst. Malva skulle springa 400 meter och gjorde det på 1 min och 36 sekunder. Jättebra jobbat. Det var bara en kille i hennes grupp som var före. Det blev en lång läggning med Linnea, innan kvällen avslutades med Mästarnas Mästare.
 
Idag har det varit riktigt aprilväder. Jag och Linnea höll på att blåsa bort när vi gick ut. Jag nattade sedan henne i vagnen och sprang intervaller. Det var jättemycket motvind ner mot havet, men på hemvägen kände jag mig snabb. Jag och Vide byggde sedan pussel och Malva lekte med Elsa. Hela veckan blir det kvällsjobb, men hoppas hinna med lite träning på förmiddagarna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0