Linnea 2 år!

November började med en eftermiddagsvecka på jobb för mig. På onsdagen hade jag bytt pas, så att jag inte missade vår match mot Glumslövs FF på bortaplan. Malva och Linnea var med och hejade. Det var ganska kallt och dålig belysning på planen. Vi får tidigt en straff, men tyvärr missar jag den. De tar istället ledningen när vi lyckas göra självmål på en frispark. Vi jobbar på bra och det är jämnt. I andra halvlek blir jag fälld igen och den här gången så sitter straffen. 1-1. Det står sig länge, men med åtta minuter kvar så kommer de till ett bra läge och gör 2-1. Tyvärr förlorar vi båda matcherna mot Glumslöv med uddamålet. Känns som vi var värda minst en poäng i någon av matcherna.
 
På lördagen hade Vide först fotbollsmatch. Den avslutades med straffläggning. Ett populärt påhitt.
 
Vi hämtade sedan Malva och åkte till Vellinge för att springa terränglopp. Vi var ute och joggade helgen innan och testade att springa 3 km. De orkar riktigt bra. Jag får verkligen ta i, för att hänga med och nu hade jag ju vagnen med Linnea som extra motstånd. Vide började att springa tillsammans med de som var födda 13 och 14. De skulle springa 2 km. Vide satte väldig fart i början och det var en kille som hängde med bra. I slutet var Vide själv och var nöjd att vinna mot alla som tränade friidrott. Efter loppet så hade Linnea somnat och jag och Malva skulle springa 2,8 km. Fredrik startade i högt tempo och många av barnen hängde på. Jag tog det lite lugnare, men kom förbi de flesta barn efter halva loppet. Jag kom i mål på 13.30, så var nöjd eftersom målet var 14 min. 5 min per km. Hade velat träna mer, men känner att jag inte riktigt har tid och får inte heller riktigt tummarna loss att komma igång. Till våren kanske. Malva kämpade på bra och kom inte långt efter mig. Riktigt bra jobbat av båda två, med lite mer träning så har jag inte en chans.
 
Vi avslutade dagen på Vellingeblomman. Linnea tittade lite på djur, gick den snälla rundan och tittade på Bamse. Vide vågar inte riktigt erkänna, men han tycker det är ganska läskigt att gå hela rundan. 
 
 
 
På söndagen jobbade jag och sedan hela veckan fram till lördagen. Det var barnens vanliga aktiviteter och jag tränade fotboll på onsdagen. På fredagen körde jag, Malva och Vide och hälsade på Petra och Johan i Helsingborg. Jimmy var trött och stannade hemma med Linnea. De bjöd på tacos och cheescake. Alltid gott med tacos. Vi kollade på Idol. Många bra i år. När det blev paus så körde vi hem.
 
På lördagen hade Malva friidrottstävling. Vide hade fått plats i klubben under veckan, så han var också med. De kämpade på bra och kom hem med fina reslutat. På Vides höjdhopp stod det 1,25. Lite väl högt insåg till och med han själv, men 95 cm är också riktigt bra.
 
På söndagen hade Malva gymnastik på förmiddagen. Jag körde sedan till Strövelstorp för match. En riktigt fin gräsplan för att vara 14 november. Kul! Vi förlorade matchen på hemmaplan mot dem med 1-0. En riktigt sur förlust, så vi var sugna på revansch. Vi tar ledningen med 1-0 i första halvlek och jag gör målet på skott utifrån. Inte varje dag. I andra halvlek pangar Angelica in 2-0 på en frispark. Jag nickar sedan in 3-0 på en hörna från Angelica. Maja gör strax därefter 4-0, som också blir slutreslutatet.
 
Efter matchen kör jag till Kågeröd för att vara med på slutet av Kellan, Cornelia och Kiaras kalas. Jimmy och barnen hade varit där när det började och på vägen dit hälsat på Peter och Lina i deras nya hus i Svalöv. Vide och Jimmy kör hem en stund innan oss, men jag, Malva och Linnea är kvar tills alla andra också gått hem. Vi fick sedan några nya fiskar till akvariumet, vilket verkligen behövdes. Kul att ha några att titta på.
 
 
 
På min lediga vecka börjar jag med jobb och är sedan ledig. Det blir vanliga aktiviteter. På onsdagen fyllter Linnea 2 år. Hon får några presenter i sängen och vi sjunger. Hon ville inte alls prova pippidräkten hon fick. På kvällen blev det rulltårta med grädde och sedan fotbollsträning för mig. På fredagen var Vide på sin första friidrottsträning tillsammans med Malva. 
 
 
På lördagen avslutade vi säsongen med match mot Fortuna. I somras blev vi totalt utspelade i första halvlek och låg under med 6-0. I andra gick det bättre och vi visade att vi kunde spela bra. 7-2 slutade matchen då. Nu spelade vi på konstgräset i Sandby. De är ett bra lag och hade mycket boll. Vi låg bra i positioner, men de kunde ta ledningen efter tio minuter. Strax därefter skjuter Angelica en frispark rätt upp i krysset. Sedan slår hon en hörna rakt i mål i bortre krysset. Fortuna tror knappt att det är sant. Fortuna kvitterar, men sedan slår Angelica en frispark som jag kan nickskarva in till 3-2. Innan paus kvitterar Fortuna igen. I andra halvlek försvarar vi oss bra och de har inte så många riktigt bra chanser. Vi har några som hade kunnat bli mål. I mitten av halvleken gör de 4-3. De blir så glada och det känns nästan som en seriefinal. Med tio minuter kvar kvitterar jag då jag får chansen i straffområdet. Matchen slutar 4-4. De förlorar seriesegern på det, men går nog ändå upp till tvåan. Vi måste vara riktigt nöjda med vår höst. Så mycket poäng vi har tagit och stundtals spelat riktigt bra. Framförallt så kan vi störa topplagen i serien!
 
På söndagen var Vide på fotbollscup i Bromölla och kom hem riktigt nöjd. Jag skjutsade Malva på gymnastik och friidrott. Kvällen avslutades med simtävling i Morgondagarnas för Vide. Han tävlade på 25 meter i alla simsätt. Fjäril kan inte ha varit lätt och gick inte lika snabbt som det alla. Han är modig som vågar!
 
Sista hela veckan i november jobbade jag natt. Barnen hade sina vanliga aktiviteter under veckan. Själv tränade jag inte, eftersom jag inte var bra i nacken sen vår sista match efter smällen jag hade fått på träningen innan.
 
På lördagen hade Malva och Vide tävling. Julchansen. Vide hade prova på och var med i höjdhopp, längdhopp, kula och 60 m. Han slog sitt pb i höjd med 97 cm. Malva körde samma grenar och även hon slog pb i höjd med 1 meter. Jag jobbade sedan min sista natt. Malva hade gymnastik och friidrott på söndagen. Jag var med Vide på innebandy matcher i Höllviken. De kämpade på bra hela laget och spelade två jämna matcher. Jag träffade Anna och hennes son som spelade i motståndarlaget. Även Annica var och hälsade på med sin lilla son. Riktigt kul att träffa dem där, för det var jag inte beredd på.
 
 
På måndagen hade Linnea feber på natten, men blev sedan bättre under dagen. Vi bakade pepparkakor efter skolan. På kvällen hade Mavla och Vide friidrott. På tisdagen hade barnen studiedag. Vi var på Hylliebadet och badade. Riktigt härligt och inte så jättemycket folk. På kvällen tränade barnen friidrott och jag var på landskamp. Sverige - Slovakien. Kul att vara på plats med laget och kolla på vårt duktiga damlandslag. Sverige vann ganska enkelt och det blev kallt i slutet fast jag hade mycket kläder på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0