Oktober

Första helgen i oktober började med träningsläger för Vide. Han var så laddad. Innan vi åkte dit, så tränade han tennis. Jag lämnade honom sedan i stugbyn i Höllviken. De skulle träna fotboll och ha en massa lagaktiviteter tillsammans med det laget som är äldre än dem. Eftersom han hade sovit borta flera dagar på kollot på sommaren, så verkade en natt här inte vara någon fara alls.
 
Själv åkte jag sedan vidare till Hardeberga för att spela match. Vi mötte Kvidinge som vi förlorade snöpligt mot i somras. Den här matchen började riktigt illa, då de gör mål i första minuten. Vi vänder sedan till 2-1 i paus. Maja och jag gjorde mål. I andra halvlek tog vi över helt och vann till slut med 6-2.
 
På söndagen hade Malva gymnastik på förmiddagen. Jag var sedan och hämtade Vide i Höllviken och spelade samtidigt match mot barnen. De hade haft det jättekul på lägret. Det avslutades med glass och Linnea fick också en och var väldigt nöjd.
 
 
Veckan efter så var det fullt upp med aktiviteter på kvällarna. Själv hade vi match mot Torns IF på tisdag kväll. Även här var vi sugna på revansch då de vann bortamatchen med 2-0 och vi tyckte då vi borde ha avgjort den. Nu hade regnet vräkt ner hela dagen. Det var blött och blåsigt och jag började känna mig förkyld. Även här börjar det inte bra för oss. De tar ledningen efter 4 minuter och det kändes inte bra. Innan paus kämpar vi oss in i matchen och jag och Amanda gör mål, så vi leder med 2-1. I andra halvlek kvitterar de efter en stund, men jag lyckas kort därefter trycka in 3-2 på en retur på Angelicas ribbskott. Vi krigade på och alla gav allt. Torn pressade på, men lyckades inte få in bollen och det blev tre sköna poäng till oss.
 
Jag jobbade hela helgen och veckan efter jobbade jag bara på onsdagen. Efter jobb den dagen så var vi på Ikea och åt köttbullar. Barnen älskade det! På torsdagen tränade jag först crossfit med en massa knäböj, vilket senare gav en hel del träningsvärk. På kvällen var det fotboll. Alltid kul när jag kommer iväg. På helgen började jag jobba natt en dag tidigare. Jobbigt då, men blev hur skönt som helst helgen efter. På söndagen blev det fullt upp. Jag behövde sova på förmiddagen. Malva hade gymnastik. Vide skulle spela innebandbymatcher. Jag hade fotbollsmatch och Malva hade sedan friidrott på eftermiddagen.
 
Vi mötte Billesholms IK. En match som vi förra gången vann stort målmässigt, men var jämnare än vad siffrorna visade. Den här gången spelade vi på konstgräs på Linero. Vi tar tidigt ledningen genom Saga och sedan gör jag två mål innan paus. I andra halvlek hade vi full kontroll. Jag gör 4-0 och sedan gör Becky 5-0 på ett kanonskott rakt upp i krysset.
 
 
Min nattvecka flöt på snabbt. På måndagen hade vi utvecklingssamtal med Malva. På tisdagen hade Malva och Vide studiedag och de var med mormor hela dagen så att jag kunde sova. På onsdagen blev Linnea hemskickad tidigare eftersom hon hade hostat så mycket. När jag hämtade henne hostade hon inte en enda gång på eftermiddagen eller kvällen så hon fick gå igen på torsdagen. På onsdag kväll tränade jag fotboll. På torsdagen blev jag väckt klockan 10. Linnea var inte sig själv och ville inte gå ut i regnet. Hon satt under tak och målade när jag kom. Då for hon upp och ut och hoppade i flera pölar. Vi var ute i regnet och gick balansgång tills morfar kom och skulle passa henne. Hon hade varit sig själv, men sovit lite längre. På fredagen försökte vi på nytt och nu fick hon stanna hela dagen. Jag hade gjort ett fotokollage till förskolan, som Linnea blev väldigt glad för. 
 
 
På lördagen kom mamma och pappa för att passa barnen. Jag, Jimmy och Emelie åkte till Tjörnarp för att gå på Oktoberfest. Micke och Malena hade fixat det superbra. Tipsrunda och god mat! Ingen öl för mig, men det var trevligt ändå. Det blev riktigt kyligt på kvällen och vi åkte hem ganska sent.
 
 
På söndagen hade vi match mot Råå i Sandby. Vi gjorde en bra match, men Råå tog ledningen med 1-0 i paus och utökade i andra halvlek till 2-0. I slutet gjorde Maja 2-1 och det blev lite spännande slutminuter. Själv missade jag två frilägen, så även om Råå var bättre så hade vi chans att vinna.
 
Sista veckan i november hade jag frivecka, men fick hoppa in två nätter i slutet. Jag tränade fotboll på måndagen. Barnen hade sina vanliga aktiviteter på kvällarna och på fredagen var det Halloweenfest. Först på skolan och sedan hemma hos oss. Malva och Vide gjorde varsin pumpa när de kom hem från skolan. Tage, Tova och Malena dök upp vid 17-tiden. Vi fixade med läskigt pynt, åt blodiga fingrar och tårta med läskiga ögon. Linnea gillade inte alls de små svarta spindlarna, ormen och framför allt inte den stora spindeln.
 
  
På lördagen hade Vide tennis på förmiddagen. På eftermiddagen körde vi ut till Sandby för lite höstfest. Meja fick födelsedagspresent av oss och Vide fick av dem. Tyvärr var Flora sjuk, så de dök inte upp. Vi åt god mat och barnen lekte. Jag och barnen gick en stund till en lekplats när det började skymma och det var mycket bus.
 
 
På söndagen ställde vi om klockan, så vi fick sova en timme extra. Malva hade gymnastik och sedan friidrott på eftermiddagen. Själv var jag och Linnea iväg på fotboll i Förslöv. Vi hade match mot Bjärelaget. Sist var det en jämn match som vi vann med 2-0. Den här gången blev det också jämnt, men vi vann rättvist. Väldigt mycket vind. Vi hade motvind i första och tog ledningen. De kvitterade till 1-1 innan paus. En snygg frispark rätt in i mål. I andra halvlek hade vi medvind och nästan allt spel. Vi lyckades göra 2-1 och 3-1. Jag gjorde två mål och Amanda ett.
 
Vide och Malva hade under kvällen gått bus eller godis och var hur nöjda som helst. Vide kom hem med över 1 kg godis. Malva var hemma först vid 21 och hade redan hunnit äta upp en hel del.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0