Februari

Februari började med en ledig måndag för mig. Linnea gick på förskolan 9-14 varje dag och provade att vila efter maten. Första dagen hade hon inte somnat i sovsäcken, men direkt i en vagn och resten av dagarna gick det i sovsäcken. På måndagskvällen var det dags för fotbollsträning. Alltid kul att spela fotboll och träffa tjejerna. På tisdagen körde Lis ett mammapass och jag var där för första gången utan barn. Det kändes lite konstigt, men Lis håller alltid bra pass. Höger axel gör ont, så jag fick ta det lite försiktigt. Resten av veckan så jobbade jag eftermiddag. Mamma och pappa hämtade Linnea och Malva och Vide kom hem från fritids efter mellis. Det kom lite snö under veckan, så på torsdagen åkte Vide och Linnea snowracer till skolan. Lyxigt! På helgen blev det två långa arbetsdagar, men jag hann med mello med Malva.
 
 
 
Veckan som kom hade jag frivecka. Det blev en kall och lite blåsig vecka. Snön låg kvar och det blev skridskoväder. Vi köpte loftsäng, skrivbord och garderob till Malva, som pappa och mamma hjälpte mig att sätta upp. Linnea var på förskolan 9-14 tre dagar för att inte komma ifrån rutinen. På fredagen började hon bli snuvig och på helgen blev hon jättesnuvig. Hon var pigg och åt bra, så det var skönt. Linnea har börjat säga många ord. Äta, akta, tittut, Nea, stampa. Hon förstår väldigt mycket och ska klättra överallt. Själv tränade jag nästan inget allt. Kände av halsen lite i slutet av veckan. På söndagen åkte vi skridskor i superfint väder med hela familjen och Elsa. Lite snö på isen, men annars väldigt härligt!
 
 
Förra veckan jobbade jag natt. Malva och Vide hade studiedag på måndagen, så mamma och pappa var hos oss och passade den. Vi bjöds på semlor på jobbet på tisdagen. Riktigt goda för det var vaniljkräm istället för mandelmassa. Linnea var fortfarande lite snuvig och hostig, så hon var hemma fram till fredagen. Jag satte ihop det sista i garderoberna och Malvas rum började bli färdigt. Det blev ingen träning den här veckan, men lite promenader fram och tillbaka till skolan och aktiviteterna för Vide. På fredagen skulle vi åka och köpa den lilla soffan som vi hade valt. Det fanns tre kvar. Vi plockade först på oss matta, kuddar och galgar. När vi skulle hämta soffan på lagret, så stod det en kille där och plockade på sig den sista. Sjukt störigt. Det stod fortfarande att det fanns två i lager, men de fanns ingenstans. På kundservice sa de att det skulle komma in nio nya på söndag, så det var en lättnad. På helgen hade barnen tennis och gymnastik. Soffan kom aldrig på söndagen, men på måndagen var den där. Malva hade två kompisar hemma på söndagen. Jag, Vide och Linnea cyklade till farmor och Bosse. Kellan var där, så killarna lekte lite inne och ute och sedan gick vi till en ny lekplats. Väldigt lerigt, men blir fint till våren när det växer upp gräs och buskar. Skidskyttet avslutades med masstarter. Inte så lyckade, men det har varit kul med mycket medaljer och spänning i veckan. Nu börjar snart längdåkningen som är det bästa jag vet! Heja Sverige!
 
 
Sportlovet började med Ikea. Vi var där 10.05 och hämtade direkt ut soffan. Vi tog sedan korv med bröd och mjukglass. Vi var helt ensamma i bistron. Jag och barnen satte ihop soffan när vi kom hem och den passar jättebra i rummet. På eftermiddagen körde vi till Arrie i det fina vårvädret och träffade Marianne, Bosse, Kellan och Thea. Barnen lekte och hade kul på hinderbanan. Linnea sov länge, men kom sedan upp. Vi gick en runda och det var riktigt lerigt på sina ställen. Nu längtar jag efter riktig vår och grönska. På kvällen var jag på fotbollsträning. Martin höll ett bra pass och vi var många där. Emma N hade gjort god fika efteråt. Härligt med träning! Jag har köpt en pulsklocka, så är extra taggad för träning nu. Igår var jag på Jump med Malva och Vide. Harriet var också där med sin familj. Malva hoppade och gjorde volter. Vide hoppade och grävde i foampitsen. De sprang och jagade varandra och var alldeles svettiga efter två timmar. Vi snabbade oss sedan hem för att jag hade avdelningsmöte. Teams med jobbet. Det fungerade bra. Jag hämtade sedan Linnea och fixade sedan mat. På kvällen hade jag regelprov. 13/13. Det kändes bra! Jag hoppar nu in och jobbar två dagar, men ska njuta i helgen med barnen! Solen är efterlängtad!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0